سبك موسيقي ويژگي هاي آهنگ مربوط به زمان، منطقه، فعاليت هاي اجتماعي، سبك توليد موسيقي و نوع ساز است. اصولاً شرح ویژگی های انواع موسیقی را ژانر، ژانر و سبک می نامند. به عبارت دیگر، نوعی موسیقی که بخشی از فرهنگ، هنر و واقعیت محلی است، برای بیان افکار، عقاید، عقاید و حتی انتقاد به کار می رود. با موزیک باران همراه باشید.


امروزه سبک های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد و مبنای طبقه بندی این سبک ها بر اساس دوره پیدایش، افرادی که آنها را ایجاد کرده اند، دلایل و نحوه پیدایش آن ها عبارتند از:

موسیقی فنی

موسیقی سنتی و محلی

موسیقی پاپ

موسیقی مذهبی

انواع موسیقی

سبک های زیر مهم ترین هستند:

سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک یکی از قدیمی ترین ژانرهای موسیقی است و به عنوان پایه و اساس همه ژانرهای موسیقی است که در مناطق مختلف جهان گسترش یافت و برای اولین بار در آمریکا و اروپا رایج شد. این سبک حالت های متضاد زیادی دارد و شامل مجموعه بزرگی از سبک های مرتبط با یکدیگر است. دانلود آهنگ خارجی . در این سبک موسیقی بداهه سازی محدود است. و اغلب با یادداشت های خاص موسیقی کلاسیک شامل چهار دوره است: باروک، کلاسیک، رمانتیک و کلاسیک مدرن. استفاده از سازهای مختلف زهی، بادی چوبی و برنجی. این در این سبک طبیعی است.

بتهوون، شوپن و موتسارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

ژانر موسیقی راک

یکی از معروف ترین سبک های موسیقی است که طرفداران زیادی دارد. تاکید زیادی روی این سبک وجود دارد. سبک راک نوعی سبک پاپ است که از راک اند رول سرچشمه می گیرد. یکی از مشهورترین خواننده های این سبک راک الویس پریسلی است که در واقع سلطان سبک راک است. سازهای برنجی مانند ساکسیفون در این سبک رایج بود، اما بعدها با ظهور سبک های فرعی راک، سازهایی مانند پیانو، گیتار باس، گیتار الکتریک، کیبورد و درام بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

سبک موسیقی باروک

سبک باروک شکوه و جلال اشراف را نشان می دهد و در لغت به معنای ماهرانه ساخته شده است. تفاوت آن با آثار موسیقی دوره رنسانس، تاکید بر ضرب است. در واقع یکی از ویژگی های این سبک داشتن ریتم های خاص و یکنواختی موسیقی است. در این سبک بیشتر از سازهای بادی استفاده می شود. مشهورترین آهنگسازان این سبک جورج فردریک هندل و یوهان سباستین باخ هستند.

سبک موسیقی جاز

سبک جاز در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در میان سیاه پوستان آفریقایی تبار در نیواورلئان آمریکا توسعه یافت و در واقع اولین سبک جریان اصلی بود که در آمریکا گسترش یافت. از ویژگی های این سبک می توان به مکث، پرسش و پاسخ، بداهه نوازی، ریتم های تاب دار، ضربات چندگانه و استفاده از عناصر موسیقی غربی اشاره کرد. همچنین اجرای آهنگ های جاز به دلیل پیچیدگی و هماهنگی نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. مالیس دیویس، جلی رول مورتون و کلمن هاوکینگ از مشهورترین هنرمندان این سبک هستند. ساکسیفون و ترومپت از سازهای اصلی این سبک هستند اما از ترومبون، پیانو، گیتار، باس و درام نیز در این سبک استفاده می شود.

سبک موسیقی پاپ

این سبک محبوب و غیر آکادمیک است و برای طیف وسیعی از افراد جذاب است. پاپ، راک، ریتم، هیپ هاپ و ... سبکی است که چندین سبک موسیقی را با هم ترکیب می کند که باعث انعطاف پذیری آن می شود. آهنگ هایی که در این سبک اجرا می شوند ساده هستند و هارمونی پیچیده ای ندارند و زمان دار، طولانی و کم تکرار هستند. از مشهورترین هنرمندان این سبک می توان به کریس دی برگ، استینگ، ترنت رنزور، التون جان و دنی الفمن اشاره کرد. پیانو، گیتارهای مختلف، ساکسیفون، ویولن از سازهای این سبک هستند و از وسایل الکترونیکی برای تقویت و ایجاد عناصر ریتمیک استفاده می شود.

سبک مینیمال موسیقی

این سبک زمانی ایجاد شد که نوازندگان تصمیم گرفتند به جای اشکال پیچیده از اشکال ساده استفاده کنند، در واقع این سبک پیچیده نیست و هارمونی ساده ای دارد. در این سبک از تعداد نت ها و فواصل کاسته می شود و ضربات یکسانی دارند. همچنین در این سبک حفظ رقص، موسیقی و آواز بسیار مهم است. از هنرمندان برجسته این سبک می توان به Lamonte Young، Louis Andreessen، Terry Reilly، Carl Goiwartz، Steve Reich، Gavin Briers و Philip Glass اشاره کرد.

سبک موسیقی بلوز

این سبک ریشه در قرن نوزدهم دارد و در جنوب آمریکا رایج شد. همچنین در نواحی غربی قاره آفریقا و برای انجام مراسم مذهبی سیاه پوستان محبوب بود. از ویژگی های این سبک که در ریتم های جاز و راک اند رول رایج است، می توان به پرسش و پاسخ، آکوردهای خاص، خطوط بیس و تنظیم آهنگ با فرم و محتوای ساده اشاره کرد. این سبک بیشترین تأثیر را بر سبک های رایج در اروپا و آمریکا امروزی داشت. یکی از مشهورترین هنرمندان این سبک

B.B. کینگ، بیگ بیل برنزی، استیو ری، ویلیام کریستوفر هندی، بسی اسمیت، چارلی پاتون، لید بلی، لونی جانسون، رابرت و تامی جانسون چند مورد را نام برد. و یکی از سازهای اصلی او گیتار، پیانو، درام و ساکسیفون است.

سبک ریتم اند بلوز

ریتم اند بلوز یا R&B موسیقی مورد علاقه سیاه پوستان و یکی از غنی ترین سبک های آمریکا و آفریقا است. این سبک نه جاز است و نه بلوز، بلکه سبک تر از سبک های قبلی اجرا می شود. خوانندگان این سبک دارای تن صدای غنی هستند و از تکنیک های صدا و پاسخ در آهنگ های این سبک استفاده می شود. همچنین ریتم ها و نت های موسیقی تکرار می شوند.

از مشهورترین هنرمندان این سبک می توان به استیوی واندر، رابرت لروی جانسون و ری چارلز اشاره کرد.

گیتار، ساکسیفون، باس، پیانو و درام از مهمترین سازهای این سبک هستند.

سبک موسیقی کانتری

این سبک در میان مردم جنوب ایالات متحده، به ویژه سفیدپوستان رایج است. در این سبک آهنگ هایی وجود دارد که در عین حال بیانگر سنت ها، فرهنگ، قومیت ها و عاشقانه ها نیز معنایی شاد و عاشقانه دارد. اشعار او شبیه به سبک بلوز است. سبک سنتی روستایی و سبک محلی دو سبک اصلی هستند. مشهورترین هنرمندان این سبک جانی کش و ویلی نلسون هستند.

از سازهای مهم این سبک می توان به گیتار، بانجو، کمانچه، ماندولین و پیانو اشاره کرد.

سبک موسیقی الکترونیک

این سبک موسیقی بیشتر در آمریکا رایج بود و اولین بار بود که از وسایل الکترونیکی برای اجرای موسیقی استفاده می شد. موسیقی الکترونیک موسیقی است که شامل پردازش الکتریکی مانند ضبط و ویرایش صدا بر روی نوار است و در واقع ترکیبی از فناوری مدرن و خلاقیت است که هرگز در موسیقی آکوستیک دیده نشده است. در این حالت صدا هارمونیک عالی دارد. مهمترین ژانرهای الکترونیکی موسیقی ریلکسیشن، الکترونیکی، موسیقی محیطی، موسیقی صنعتی، موسیقی رقص الکترونیک و کرنک هستند. از دفت پانک و اپکس توئین می توان به عنوان هنرمندان مشهور این سبک نام برد.

سبک موسیقی اپرا

اپرا یکی از سبک های کلاسیک مبتنی بر موسیقی و نمایش است که از سه بخش مقدمه یا اورتور، آریا و رسیتیتی تشکیل شده است. در واقع اپرا ترکیبی از موسیقی، ادبیات، دکوراسیون، بازیگری، اجرا، بازیگری، خوانندگی، صحنه نگاری، کارگردانی و بسیاری هنرهای دیگر در قالب یک هنر است.

از هنرمندان این سبک می توان جاکوپو پری و کلودیو مونتهوردی را برشمرد.

سبک امپرسیونیستی

این یک سبک مدرن مبتنی بر زیبایی و کمال است. در قرن نوزدهم، موسیقی امپرسیونیستی سرآغاز حرکت به سمت سوبژکتیویسم بود که تجربه معنوی را بر تمام قواعد خود استوار می کند. هر چه در این سبک جلوتر برویم به سمت هنر انتزاعی و غیر رئالیستی می رویم. این سبک اولین بار در آثار کلود دبوسی مورد توجه قرار گرفت. در این سبک هنرمند از عینیت فاصله گرفته و با خلاقیت و تفکر آثاری خلق می کند.

سبک رپ

در دهه 60 سیاهپوستان آمریکایی از این سبک برای بیان اعتراض خود استفاده می کردند که در آن ریتم تند و مداوم وجود دارد و نوعی موسیقی مبتنی بر کلمه است که عمدتاً برای نشان دادن مشکلات اجتماعی و اعتراض با گفتار و همراهی واضح استفاده می شود. . با ریتم و آهنگ

سبک هیپ هاپ

این یک سبک موسیقی جدید با ریشه آمریکایی است که صدا و خش را با هم ترکیب می کند.

همراه با رپ، آواز به صورت گفتار موزون و قافیه انجام می شود. در واقع قطعات موسیقی به صورت بیتی است که توسط دی جی پخش می شود و خواننده دارد.

سبک موسیقی سنتی ایرانی

زمان تولد موسیقی سنتی ایران یا موسیقی کلاسیک ایرانی قبل از میلاد مسیح است. در این سبک نت هایی وجود دارد که این سبک را از سبک های دیگر جدا می کند. ریتم ساده، قابل فهم و دلنشین یکی از وجوه تمایز این سبک است. سبک موسیقی ایرانی متشکل از چند ملودی کوتاه به نام «گوش» و چندین نت است که هیچ تقسیم بندی جزئی ندارند.