از آنجایی که تحریم های زیادی وجود دارد، افتتاح حساب بانکی در ترکیه می تواند از خدمات بسیاری بهره مند شود. اگر می خواهید به راحتی خرید کنید و مجبور نباشید هر بار پول نقد همراه خود داشته باشید، افتتاح حساب بانکی بهترین گزینه است. تمام افرادی که شهروند ترکیه نیستند، صرف نظر از ملیت، در ترکیه خارجی محسوب می شوند. در نتیجه آنها مشمول قوانین مشابه خارجی ها هستند. با این حال، به دلیل تحریم هایی که ایران با آن مواجه است، بانک های ترکیه در مورد افتتاح حساب برای شهروندان ایرانی سختگیر هستند. اما خوشبختانه هر فردی می تواند از خدمات افتتاح حساب بانکی در این کشور بدون توجه به اقامت یا عدم اقامت ترکیه استفاده کند. در واقع امکان افتتاح حساب در ترکیه بدون نیاز به اقامت دائم وجود دارد.شرکت مهاجرتی ماهان با هدف ارائه توضیحات کامل در مورد افتتاح حساب بانکی و مراحل آن در ترکیه می باشد.

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه برای افرادی که می خواهند از خدمات بانکی بین المللی استفاده کنند و تراکنش های ارزی انجام دهند گزینه جذابی است. حساب بین المللی حسابی است که به شما امکان واریز یا برداشت به ارزهای اصلی دنیا را می دهد. با این نوع حساب بانکی می توانید به راحتی هر نوع ارزی را به نقاط مختلف دنیا انتقال دهید و از تمامی خدمات بانکی ارائه شده برای آنها بهره مند شوید. همچنین با این حساب می توانید به راحتی به امور مالی بین المللی بپردازید و از خدمات بانکی بهره مند شوید.

افتتاح حساب بین المللی بر اساس ارزهای جهانی پذیرفته شده مانند دلار، یورو، پوند و غیره است. البته افتتاح حساب فقط با ارائه پاسپورت ایرانی و بدون نیاز به اقامت ترکیه امکان پذیر است. این نوع حساب دائمی است و شما می توانید هر ارزی را از سراسر دنیا واریز و برداشت کنید. افتتاح حساب بین المللی در ترکیه به صورت آنلاین یا حضوری امکان پذیر است، بنابراین می توانید یک حساب امن باز کنید.

انواع بانک برای افتتاح حساب بانکی برای افراد غیر مقیم ترکیه

بانک های مختلفی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد. این شامل بانک های دولتی، بانک های خصوصی و بانک های بین المللی می شود. هر کدام از این نوع بانک ها بسته به نیازها و ترجیحات شخصی شما، امکانات و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. به دلیل تحریم ها، بسیاری از بانک های ترکیه برای ایرانی ها حساب باز نمی کنند. اما سه بانک معتبر در ترکیه وجود دارد که با تراکنش های خارجی برای خارجی ها و ایرانی ها حساب باز می کنند.

بانک کشاورزی

زاریم یکی از مهم ترین بانک های دولتی با بیش از 10000 شعبه در ترکیه است. این بانک از زمان تأسیس در سال 1863 نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور داشته و امروزه شعبه اصلی آن در محله بشیکتوش واقع شده است. به همین دلیل به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب ترین بانک های ترکیه، خدمات متنوعی را ارائه می دهد که شامل بانکداری عمومی، وام، خدمات ارزی، بیمه و سرمایه گذاری می شود. این بانک خدمات مدیریت حساب خود را به صورت کاملا آنلاین ارائه می کند و امکان واریز وجه به این حساب از خارج از کشور نیز وجود دارد. پس از افتتاح حساب، حدود یک هفته طول می کشد تا کارت بانکی مانند مسترکارت یا ویزا برای شما صادر شود. خوشبختانه این بانک خدمات خود را برای ایرانیان ارائه می کند. بانک کشاورزی ترکیه به مشتریان خود این امکان را داده است که کلیه امور مربوط به حساب های بانکی خود را از طریق سیستم بانکداری آنلاین مدیریت کنند. در ضمن یکی از مزایای افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه امکان خرید آنلاین در داخل ترکیه و خارج از کشور می باشد. همچنین می توانید حساب پس انداز باز کنید و از امتیازات بانکی بانک کشاورزی ترکیه استفاده کنید. علاوه بر این، اگر نیاز به انتقال مبلغ مشخصی به نقاط مختلف جهان در مدت زمان کوتاهی دارید، بانک کشاورزی ترکیه نیز این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد.

بانک ایش

ایش یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین بانک های خصوصی است که ایرانیان می توانند در آن در ترکیه حساب باز کنند. این بانک خدماتی مانند افتتاح حساب، وام، بیمه، سرمایه گذاری و خدمات ارزی را به شهروندان ارائه می کند. افتتاح حساب در این بانک مزایای زیادی دارد. از مزایای آن می توان به امکان انتقال سرمایه به ترکیه و همچنین خرید از نقاط مختلف داخل و خارج از ترکیه اشاره کرد. بانک ایش در تمامی خدمات بانکی سرآمد است و بهترین زیرساخت ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. افرادی که می خواهند در ترکیه سرمایه گذاری کنند یا از سیستم بانکی پیشرفته بهره مند شوند، این بانک انتخاب خوبی برای آنهاست. در صورت افتتاح حساب در این بانک می توانید کارت هایی مانند ویزا یا مسترکارت را بپذیرید. این کارت ها برای تراکنش های بانکی و خرید آنلاین ضروری هستند. تمامی کارت های استانبول ترکیه دارای محدودیت خرید آنلاین بالایی هستند، به این معنی که می توانید از آنها برای خرید آنلاین تا سقف 50000 لیر در روز استفاده کنید. برای افتتاح حساب در این بانک باید اصل گذرنامه، کارت اقامت، کد مالیاتی و آدرس ثبت شده خود را به همراه داشته باشید.

بانک کور

متاسفانه محدودیت های زیادی برای دسترسی ایرانیان به بانک های بین المللی و افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024 وجود دارد. اما واقف بانک یکی از خدمات بین المللی خود را برای کاربران ایرانی ارائه می دهد. در صورت افتتاح حساب بانکی در بانک وکیف ترکیه، نه تنها از یک حساب بین المللی بهره مند خواهید شد، بلکه از خدمات دیگری مانند بانکداری اینترنتی، موبایل بانک، پیامک بانکی، دریافت کارت های اعتباری فیزیکی و سایر خدمات مالی بهره مند خواهید شد. سرویس خبر خوب این است که برخلاف سایر بانک ها، این بانک به مشتریان ایرانی خود نیز اجازه استفاده از دلار را می دهد. از آنجایی که بانک «وکیف» دولتی است و سرمایه این بانک در ترکیه بیش از 89 میلیون دلار است، احتمال ورشکستگی این بانک صفر است. این بانک گزینه هایی مانند افتتاح 10 حساب به ارزهای مختلف از جمله دلار آمریکا، یورو و پوند ارائه می دهد. همچنین می توانید در این بانک سرمایه گذاری کنید. یکی از گزینه های دیگر این بانک خرید و فروش طلا از طریق برنامه بانکی است. به این ترتیب می توانید در بخش طلا سرمایه گذاری کنید. بانک وکیف برای کسانی که در ترکیه ملک خریداری کرده اند و می خواهند در این کشور حساب باز کنند و سود دریافت کنند گزینه خوبی است.

افتتاح حساب در ترکیه برای اتباع خارجی

افتتاح حساب بانکی برای افراد غیر مقیم ترکیه البته در صورت سفر به این کشور امکان پذیر است. طبق قوانین ترکیه، هرکسی که بیش از 3 ماه در این کشور بوده و کارت اقامت داشته باشد، می تواند حساب باز کند. اگر مقیم ترکیه نیستید، برای افتتاح حساب بانکی باید یک آدرس معتبر به بانک ارائه دهید. علاوه بر این، برای اثبات اقامت خود، باید قبوض آب و برق را به نام خود به بانک ارائه دهید.

برای افتتاح حساب چه مقدار پول باید در حساب باقی بماند؟

مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه متفاوت است. عوامل مختلفی مانند نوع حساب، سیاست های بانکی، وضعیت مهاجرت و مسائل مربوط به اقامت بر میزان برداشت تاثیر می گذارد. برخی از بانک ها ممکن است از شما بخواهند که برای افتتاح حساب، مانده اولیه حساب خود را حفظ کنید، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. اما به طور کلی، در بسیاری از بانک ها، موجودی اولیه باید 100 تا 500 دلار یا بیشتر باشد.

سود حساب بانکی ترکیه

سود حساب بانکی در ترکیه معمولاً به نوع حساب، موجودی و سیاست های هر بانک بستگی دارد. بانک های مختلف ممکن است نرخ های بهره متفاوتی را برای جذب مشتری و رقابت در بازار ارائه دهند. نرخ سود سپرده ها در سال 2024 روی 43 درصد ثابت شده است. بانک های ضریم و واقف به دلیل داشتن بانک های قدیمی و دولتی گزینه های بسیار مطمئنی برای دریافت سود ماهانه هستند. سودآوری بانک واقف به طور کلی بالاتر از سود بانک زاریت است و در حال حاضر 46 درصد در سال تعیین شده است. برای سپرده های یورویی نرخ سالانه یک درصد برای سپرده یک ماهه و برای سپرده های پوندی نیم درصد تعیین می شود. البته باید بدانید که با تماس با بانک که نیاز به زبان ترکی دارد می توانید نرخ سود را تغییر دهید.

مراحل افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب برای بانک ها و شعب مختلف متفاوت است. در زیر مراحل افتتاح حساب عمومی را توضیح خواهیم داد.

انتخاب بانک

اول از همه باید تصمیم بگیرید که بهترین بانک با توجه به نیاز و شرایط زندگی شما کدام است. همچنین باید به مبلغی که می خواهید سرمایه گذاری کنید و همچنین به نرخ بهره ای که می خواهید توجه کنید.

شماره مالیاتی

در برخی از بانک ها برای افتتاح حساب به شماره مالیات نیاز دارید. اخذ شماره مالیاتی هم به صورت آنلاین و هم حضوری امکان پذیر است. اگر شماره مالیاتی ندارید، می توانید آدرس محل اقامت یا هتل محل اقامت خود را وارد کنید.

ارائه مدارک

در این مرحله باید مدارک مورد نیاز را در اختیار بانک قرار دهید و تمامی اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.

حضور در بانک مورد نیاز

به شعبه بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و نوبت بگیرید. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، از مترجم کمک بخواهید.

فرم را پر کن

پس از اعلام درخواست، فرمی دریافت خواهید کرد. فرم را با دقت و بدون خط پر کنید و به کارمند بانک بدهید.

حساب سپرده

همانطور که گفته شد میزان سپرده گذاری در بانک های مختلف متفاوت است. بسته به مبلغ تعیین شده توسط بانک منتخب، سپرده خود را به بانک واریز می کنید.

اطلاعات حساب خود را دریافت کنید

پس از افتتاح حساب، کارشناس بانکی مشخصات حساب را در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات شامل شماره حساب، رمز کارت بانکی و رمز ورود به بانک می باشد.

خدمات اینترنتی

تمامی بانک های معتبر ترکیه پلتفرم های آنلاینی را به مخاطبان خود ارائه می دهند که در آن می توانید به صورت آفلاین از خدمات استفاده کنید. این خدمات شامل دریافت مانده حساب ها و سابقه تراکنش ها، انتقال وجه، پرداخت قبوض، تنظیم پرداخت های خودکار و مدیریت حساب ها می باشد.