می‌خواست یاد آن‌ها را زنده نگه دارد، اما نمی‌دانست که این مراسم به بهای جانش تمام می‌شود. به ارتفاع رفت. از آن بالا هیجانش برای پریدن زیاد بود. مثل همیشه که از پرنده بودن خود لذت می‌برد، اما درست سه ثانیه با مرگ فاصله داشت. ۵۶ متر ارتفاع بود. ولی سقوط مرگبار او تنها سه ثانیه طول کشید.

چترباز جوان قصد داشت برای ادای دین به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو از یک نردبان آتش‌نشانی با چتر بپرد، اما در حادثه‌ای تلخ جان خود را از دست داد. حادثه‌ای که به‌گفته کارشناسان، یک بدشانسی و بسیار نادر بود.

محمد، چترباز ۳۶ ساله از مدت‌ها در تلاش بود تا در چهارمین سالگرد وقوع حادثه ساختمان پلاسکو که به شهادت جمعی از آتش‌نشانان منجر شد با پرش از یک نردبان آتش‌نشانی به آن‌ها ادای احترام کند. او از مدت‌ها قبل به‌دنبال گرفتن مجوز این کار بود تا اینکه سرانجام با پافشاری و اصرارهایش توانست یک نردبان آتش‌نشانی را برای این کار در اختیار بگیرد.

۸ صبح روز پنجشنبه محمد و دوستانش که برنامه‌ریزی این پرش را از مدت‌ها قبل انجام داده بودند، این نردبان را که حدود ۵۶ متر ارتفاع داشت در شهرک اکباتان مستقر کردند و او بالا رفت.

قرار بود محمد بعد از پریدن از نردبان با چتر فرود بیاید. کاری که او بار‌ها انجام داده بود و این بار نیز برای موفقیت در این پرش فکر همه چیز را کرده بود؛ به‌جز حادثه‌ای پیش‌بینی نشده. محمد بالای نردبان رفت و بعد از کنترل چند باره همه مسائل ایمنی و تنظیم کردن دوربین کوچکی که روی کلاهش نصب کرده بود، پرید و تلاش کرد چترش را باز کند.

او چند لحظه بیشتر برای این کار زمان نداشت، اما چتر او دچار مشکل شد و تلاش‌هایش برای باز کردن چتر فایده‌ای نداشت و او بدون اینکه بتواند چترش را باز کند سقوط کرد. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد و افرادی که برای دیدن یک برنامه هیجان انگیز در شهرک اکباتان جمع شده بودند از دیدن این صحنه شوکه شدند. هرچند او در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شد، اما درنهایت به‌دلیل شدت آسیب‌های وارده جانش را از دست داد.