سایت های مختلف دارای قالب های رایگان برای وردپرس، جوملا و ... هستند، اکثر افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند می توانند از خدمات رایگان وب سایت از جمله یک قالب رایگان برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنند. بهتر است بدانید استفاده از این فرمت ها چندان جالب نیست. ممکن است در استفاده از آنها مشکلی نداشته باشید، اما مطمئناً بسیاری از مزایای آن را از دست خواهید داد و حتی ممکن است برای وب سایت خود مشکل ایجاد کنید. یک قالب رایگان فروشگاه وردپرس را می توان در بسیاری از وب سایت ها یافت. تنوع و عملکرد اولیه این قالب های وردپرس ممکن است شما را وسوسه کند که به جای استفاده از قالب های اصلی و گران قیمت، آنها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا معایب قالب وب سایت رایگان را برای شما بررسی کنیم.

قالب های رایگان سایت چگونه هستند؟

حتی ممکن است برخی افراد قالب را به طراحان سایت بسپارند تا یک قالب خاص برای آنها تهیه کنند. اما برخی از قالب های آماده راضی هستند. تنوع قالب های آماده وب سایت به قدری زیاد شده است که افراد کمی نمی توانند مدل های مناسب را در بین آنها پیدا کنند. البته در این بین مردم از قالب فروشگاهی رایگان وردپرس و سایت های دیگر نیز استفاده می کنند.

مدل‌های رایگان در ابتدا عملکردها و گزینه‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که حتی ممکن است از آنها راضی باشید. وقتی این مدل ها را سفارشی کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. گاهی اوقات امکانات این قالب ها آنقدر متنوع است که حتی نیازی به خرید قالب اصلی احساس نمی کنید.

معایب وب سایت های رایگان که باید بدانید

اگرچه قالب های آماده دارای مزیت هایی هستند و می توانند به خصوص در ابتدای کار در هزینه ها صرفه جویی زیادی داشته باشند، اما نمی توان از ایرادات آنها چشم پوشی کرد. اگر در طراحی قالب وب سایت متخصص هستید، نیازی به استفاده از قالب های آماده به خصوص رایگان ندارید.

1. شما می توانید قالب های رایگان را در وب سایت های دیگر نیز مشاهده کنید.

اگر یک قالب رایگان و آماده را انتخاب می کنید، البته باید انتظار داشته باشید که چندین بار در وب سایت های دیگر با آن قالب روبرو شوید. منحصر به فرد بودن امروزه بسیار مهم است. این فقط در مورد داشتن یک وب سایت نیست. چیزی که سایت شما را جالب می کند استفاده از طراحی منحصر به فرد برای سایت شماست. قالب های انحصاری طراحی شده برای شما منحصر به فرد هستند و کاربر با بازدید از سایت احساس می کند یک سایت خاص و حرفه ای پیش روی خود دارد. نظر کاربر تاثیر زیادی در رضایت او از سایت دارد. پس کمی وقت بگذارید و یک طراحی سفارشی برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

2. ظاهر زیبا اما عملکرد ضعیف در قالب های فروشگاهی رایگان وردپرس

در قالب های وردپرس که برای فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود، از گرافیک زیبا و طراحی بصری برای جلب توجه کاربران استفاده شده است. بارگذاری صفحه و سرعت آن نیز به گرافیک قالب بستگی دارد. بنابراین بسیاری از قالب های رایگان سایت باعث بروز مشکلاتی در سرعت بارگذاری سایت می شوند. مخصوصا در راه اندازی سایت خریدی که تصاویر و تصاویر محصولات زیادی دارد، گرافیک بالا اصلا مناسب نیست و بهتر است از قالب هایی استفاده کنید که سرعت لود را کاهش ندهند.

3. قالب رایگان وردپرس و مشکل سفارش آن

قالب های رایگانی که در سایت خود قرار می دهید احتمالاً در ابتدا به خوبی کار می کنند. اما اگر قصد دارید قطعات آن را تغییر دهید و تنظیمات را برای سازماندهی تغییر دهید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. اگر قالب های ممتاز دارید، می توانید آن را سفارشی کنید و ویژگی ها و عملکردهایی را به آن اضافه کنید.

همچنین قالب های از پیش ساخته شده و رایگان اغلب قابل به روز رسانی نیستند و پس از مدتی باید یک قالب جدید برای وب سایت خود تهیه کنید.

4. اصلاح قالب های وردپرس به دانش یا نرم افزار خاصی نیاز دارد

اگر نیاز به تغییر فرمت وب سایت خود دارید، دو گزینه دارید، شاید بتوان برخی از این قالب ها را با کمک نرم افزار خاصی شخصی سازی کرد، بنابراین باید به این نرم افزارها دسترسی داشته باشید تا آنها را منحصر به فرد کنید.

از طرف دیگر، ممکن است بتوانید قالب وب سایت را خودتان کدنویسی کنید و قالب وردپرس را به این ترتیب تغییر دهید. اما اکثر این قالب ها با این دو مسیر مشکل دارند و نمی توانید به راحتی آنها را تغییر دهید.

5. شاید آنها یک تم رایگان وردپرس را از جای دیگری کپی کرده باشند

علاوه بر مشکلات کاربردی این قالب ها، ممکن است سایتی که قالب رایگان را از آن دریافت می کنید، آن را طراحی نکرده باشد و قالب را از سایت های دیگر کپی نکرده باشد. حال اگر قالب کپی مخصوص سایت طراحی شده باشد. بنابراین ممکن است مشکلات حقوقی برای شما پیش بیاید. البته اگر سایتی برای طراحی قالب خود هزینه زیادی پرداخت کند، اگر آن را در وب سایت خود قرار دهید، می توانند از شما به دلیل نداشتن حق چاپ شکایت کنند.

6. اکثر قالب های رایگان با نسخه های موبایل و تبلت سازگار نیستند

امروزه بیشتر کاربران اینترنت از تبلت و تلفن همراه استفاده می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما در صفحات این دستگاه ها به خوبی نمایش داده نشود، درصد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد. در بسیاری از موارد، تم های رایگان وردپرس و جوملا مشکل عدم تطبیق با دستگاه های مختلف را دارند. به عنوان مثال، بسیاری از نمادهای وب سایت در صفحات موبایل و تبلت ظاهر نمی شوند یا به عنوان بخشی از متن محتوای شما ظاهر نمی شوند.

توانایی وب سایت در پشتیبانی از موبایل و تبلت و طراحی ریسپانسیو وب سایت باید در قالب وب سایت شما باشد و بدون آن بهتر است وب سایت راه اندازی نکنید. زیرا با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

7. نسخه کرک شده امنیت سایت را به خطر می اندازد

گاهی اوقات برخی افراد قالب های حرفه ای و گران قیمت را خریداری می کنند. این افراد قفل قالب را باز کرده و نسخه کرک شده را به عنوان قالب رایگان وب سایت می فروشند. اگرچه ممکن است این قالب در ابتدا شبیه یک قالب حرفه ای به نظر برسد، اما پس از هک، کدهای زیادی در آن تغییر کرده است که آن را برای مدیران وب سایت بی اثر کرده است. گاهی اوقات ایرادات جدی در آنها وجود دارد که حتی در ساده ترین شکل هم انتظارش را ندارید. و می تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیندازد.

بهترین راه حل به جای استفاده از قالب فروشگاهی وب سایت رایگان چیست؟

برای سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید مانند وردپرس به یک قالب وب سایت نیاز دارید. اگرچه این روزها استفاده از قالب های رایگان وب سایت بسیار رایج شده است، اما بسیاری از طراحان وب سایت می توانند از آنها برای مشتریان خود استفاده کنند. اما اگر می خواهید حرفه ای کار کنید و به برندسازی فکر کنید، هرگز این قالب ها را انتخاب نکنید.

البته همه قالب های آماده بی فایده نیستند و برخی از آنها ترک خورده و یکبار مصرف هستند. بنابراین می توانید با خرید نسخه اصلی که توسط طراحان حرفه ای ساخته شده است، به راحتی قالب های آماده و مناسب بسازید. این نوع قالب هایی که در ژاکت فروخته می شوند، قالب وردپرس رایگان محسوب نمی شوند و طراح قالب پس از شما حق ندارد آن را به شخص دیگری بدهد. بنابراین، گاهی اوقات برای خرید باید هزینه بالایی پرداخت کنید.

در صورت نیاز می توانید این قالب ها را به روز کنید و از آنها استفاده کنید.

نکاتی که هنگام خرید قالب وردپرس باید در نظر داشته باشید.

اگر قصد خرید یک پوسته وردپرس Zhaket رایگان را دارید، حتی اگر هزینه ای پرداخت نکنید، بهتر است به سایت هایی بروید که پشتیبان تهیه می کنند. حالا که روی قالب های رایگان حساسیت ایجاد شده است باید بدانید که این نکته برای خرید قالب اصلی حساسیت بیشتری دارد.

اگر بخواهید به جای طراحی قالب از قالب های آماده و اورجینال استفاده کنید، ممکن است در مراحل مختلف استفاده دچار مشکل شده و برای رفع مشکلات خود نیاز به پشتیبانی داشته باشید. حتی ممکن است برای تغییر برخی کدها به کمک آنها نیاز داشته باشید.