در طول دهه‌های گذشته، کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای مستقل بزرگ تقریباً برای هر شهر به نقطه عطفی تبدیل شده‌اند. پس مسلماً این کافه ها طعم نوشیدن قهوه را در هر زمانی ایجاد کرده اند. از آنجایی که قهوه حرفه ای ارزان نیست و صف های کافه ها حتی قبل از شروع روز کاری ممکن است پر باشد، دم کردن اسپرسو در خانه می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. همانطور که می دانید تهیه اسپرسو حرفه ای پیچیده تر از ریختن آب داغ روی دانه های آسیاب شده قهوه است، اما با یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت آسان تر خواهد بود. در این راهنمای گام به گام به شما کمک می کنیم تا دستگاه اسپرسوساز مناسب را برای نیاز خود انتخاب کنید و از تهیه قهوه با کیفیت لذت ببرید!

قهوه اسپرسو دقیقا چیست؟

با وجود محبوبیت اسپرسو در بین دوستداران قهوه، هنوز باورهای غلط رایج زیادی در مورد این اکسیر جادویی وجود دارد. اگرچه طبق یک تعریف قدیمی، میزان تولید قهوه اسپرسو به تیره بودن قهوه اشاره دارد، اما باید بدانید که قهوه اسپرسو می تواند نتیجه هر نوع رست، از روشن تا تیره باشد. قهوه اسپرسو با دانه های خاص قهوه تعریف نمی شود، بلکه اصطلاحی است که روش تهیه آن را معرفی می کند.

به طور کلی، قهوه اسپرسو به چند عنصر کلیدی از جمله زمان، دما و فشار نیاز دارد. برای تهیه اسپرسو ابتدا قهوه را خیلی ریز آسیاب کرده و در فیلتر مخصوص دستگاه قرار می دهند. پس از این مرحله آب داغ با فشار 9 تا 10 بار و دمایی در حدود 195 تا 205 درجه فارنهایت به مدت 20 تا 30 ثانیه وارد آن شده و چیزی به نام قهوه اسپرسو درست می کند.

قهوه اسپرسو حاصل عبور از فیلترهای فیلتر برای آماده سازی استند قهوه است که در قسمت بالایی لایه ای از کرم تشکیل می شود. جالب است بدانید که فقط اسپرسویی که به درستی برای قهوه تهیه شده است حاوی خامه است. کیفیت کرم هم نشان دهنده مهارت باریستا و هم تازگی قهوه است. قهوه اسپرسو به صورت خالص یک نوشیدنی خوشمزه برای علاقه مندان است که می توان آن را با قسمت های مختلف شیر برای لاته، کاپوچینو، کورتادو و ماکیاتو تهیه کرد.

5 مرحله برای انتخاب دستگاه اسپرسوساز مناسب

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، برای تهیه یک اسپرسو حرفه ای به دستگاه مناسب نیاز دارید. بنابراین در این قسمت در چند مرحله موثر نحوه انتخاب دستگاه اسپرسوساز را به شما نشان می دهیم که پس از انتخاب برای خرید آن پشیمان نشوید.

1. راحتی یا کیفیت؟ دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

مهمترین تصمیم در هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز برای منزل، انتخاب دستگاه تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است. تفاوت اصلی بین این دو دسته محصول این است که مدل های تمام اتوماتیک کامل هستند و همه کارها را به صورت خودکار با فشار یک دکمه انجام می دهند. از طرفی اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک باید دانه های بو داده را آسیاب کنند و اگر می خواهید شیر اضافه کنید باید آن را به صورت دستی گرم کنید.

دستگاه های تمام اتوماتیک یک انتخاب محبوب برای کسانی است که راحتی را ترجیح می دهند و با این مدل ها می توانید به راحتی و بدون دردسر در خانه اسپرسو تهیه کنید. بنابراین زامبی‌هایی که حتی نمی‌توانند بدون یک فنجان قهوه به آسیاب کردن دانه‌ها فکر کنند، می‌توان با فشار دادن یک دکمه در یک دقیقه به زندگی بازگرداند.

با این حال، اگر از مدل های تمام اتوماتیک استفاده کنید، احتمالا شات های کمتری خواهید داشت، اما از یک اسپرسوی غنی و کامل لذت خواهید برد. این دستگاه‌ها سریع و آسان هستند، اما مطمئناً کیفیت قهوه را در کافی‌شاپ محلی مورد علاقه‌تان نمی‌سنجند.

2. پوشش داده شده یا بدون پوشش; آیا نسپرسو انتخاب خوبی برای خرید است؟

خدمات لوازم خانگی بوش دستگاه‌های نسپرسو کاملاً اتوماتیک هستند و سیستم‌های تک کپسولی هستند، به این معنی که قهوه را در یک قوطی و کپسول‌های کوچک‌تری را که باید در غلاف دستگاه قرار دهید، دریافت می‌کنید. با استفاده از این نوع کپسول تقریباً از دردسر تمیز کردن دستگاه رها شده اید و می توانید به سرعت بین انواع و برندهای مختلف قهوه جابه جا شوید و هر نوع محصولی را امتحان کنید.


بزرگترین مشکل این نوع محصول هزینه آن است، زیرا برای تهیه یک شات قهوه باید دو برابر قیمت یک شات قهوه اسپرسو تهیه شده از دانه های تازه پرداخت کنید!

3. آیا قهوه با شیر دوست دارید؟

فرض کنید شما اسپرسو نمی نوشید و علاقه مندید قهوه خود را با استفاده از شیر کمی ملایم تر کنید. شیر گرم و کف آن برای تهیه کورتادو، کاپوچینو یا لاته لازم است، بنابراین خرید دستگاهی با امکان افزودن شیر یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. به طور کلی دستگاه های اسپرسوساز با کف کن های اتوماتیک و توکار راحت ترین کارکرد هستند و وجود میله های بخار شیر در ساختار آنها به ساخت لاته ای باکیفیت در مقایسه با سایر مدل ها (محصولات دارای کف کن مستقل) کمک می کند.

دستگاه های نسپرسو ساز احتمالاً کف کننده شیر ندارند، اگرچه استثناهایی وجود دارد، اما می توانید برای مدل هایی که قابلیت کف کردن شیر را ندارند، دستگاه کف ساز مستقل خریداری کنید. اما این وسایل کوچک بعد از هر بار استفاده نیاز به شستشو و تمیز کردن دارند، هرچند این کار سختی نیست، اما از راحتی مدل های غلاف می کاهد و مطمئنا ارزش خرید آنها را که بیشتر برای راحتی بوده زیر سوال می برد.

4. در نظر بگیرید که تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز چقدر آسان است!

تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز شما احتمالاً یکی از قسمت هایی است که اکثر مردم از آن اجتناب می کنند، وقتی صحبت از تمیز کردن دستگاه می شود باید نیازهای تمیز کردن روزانه و طولانی مدت را ارزیابی کنید! نیازهای روزمره یک دستگاه اسپرسوساز شامل تخلیه سینی های قطره چکه، تمیز کردن سینی های بخار و کف و تخلیه مناطق (در دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک) است.

تمیز کردن طولانی مدت شامل تخریب دستگاه است. تخریب را می توان هر چند ماه یکبار بسته به استفاده و سختی آب منطقه شما انجام داد.

مدل‌های ژاکت‌دار برای تمیز کردن راحت‌تر هستند، اما اضافه کردن یک شیردهی جداگانه و مستقل به دستگاه تمیز کردن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر به طور معمول از شیر در قهوه خود استفاده می کنید، توصیه می کنیم یک دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک با کف کننده شیر خریداری کنید، زیرا از نظر سهولت در تمیز کردن بهترین مدل در بین همه گزینه ها است.

5. آسیاب کردن دانه های قهوه را فراموش نکنید

اکثر مدل های موجود در بازار تمایل به آسیاب داخلی دارند یا از کپسول های قهوه استفاده می کنند که نیاز به آسیاب را از بین می برند. اگر در نهایت یک دستگاه اسپرسوساز بدون آسیاب را انتخاب کردید، باید یک آسیاب مستقل تهیه کنید و دانه ها را برای قهوه تازه آسیاب کنید.

در تعمیر اسپرسوساز بوش اگر می خواهید یک آسیاب جداگانه برای دستگاه اسپرسوساز خود بخرید، قبل از خرید از مناسب بودن مدل انتخابی برای دستگاه اسپرسوساز خود اطمینان حاصل کنید. آسیاب اسپرسو در سایزهای مختلفی وجود دارد. در همین راستا، توصیه می کنیم در صورت داشتن دستگاه اسپرسوساز از آسیاب های کوچک خودداری کنید، زیرا به احتمال زیاد این بدان معناست که میزان قهوه ای که آنها می توانند تولید کنند به قدری کم است که ارزش تهیه یک شات اسپرسو را ندارد.