مراقبت از پوست صورت چیست؟

درمان پوست صورت یکی از روش های جدید زیبایی برای مراقبت از پوست است. صورت که دارای سطوح مختلف است، پوست را روشن می کند و جوانی و زیبایی آن را حفظ می کند.

اگر به اختصار پوست صورت را معرفی کنیم، مجموعه ای از روش های مراقبتی است که بر روی پوست صورت انجام می شود و شامل انواع درمان و زیبایی می باشد. هدف نهایی صورت، بهبود ظاهر پوست و کمک به روشن‌تر، نرم‌تر شدن و صاف‌تر شدن آن است. مراقبت از پوست صورت یکی از رایج ترین درمان ها و خدمات زیبایی است و مدت زمان مشخص یا محصولات خاصی ندارد. در واقع، هر پوست صورت بسته به نوع پوست و ویژگی های صورت شما می تواند متفاوت باشد. در واقع برای انجام فرآیندهای مختلف درمانی، تمامی این عوامل در نظر گرفته می شود و سپس تیمارهای مختلف و محصولات مختلف برای استفاده در فرآیند انتخاب می شوند. مثلا برای افرادی که پوست حساسی دارند لایه برداری با ماسک طبیعی انجام می شود. برای اکثر افراد، صورت به معنای پاکسازی عمیق پوست است، اما برخی از روش های صورت فراتر از پاکسازی عمیق هستند و مراحل مختلفی دارند.

چرا پوست صورت؟

تمرکز اصلی Skin Care بهبود وضعیت پوست با روش های طبیعی است، هم برای نتایج کوتاه مدت و هم برای بهبود وضعیت پوست در دراز مدت. فواید تگ های پوستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به طور کلی باعث آرامش پوست، بدن و ذهن می شود و البته هدف اصلی آن بهبود وضعیت و ظاهر پوست است. به عبارت دیگر پوست را روشن می کند، لکه های تیره را از بین می برد، پوست خشک را مرطوب می کند، روند پیری را کند می کند و به فرد اعتماد به نفس می دهد.

افراد به دلایل مختلف فیشال صورت می گیرند. برخی می خواهند از شر جوش های سر سیاه خلاص شوند، برخی دیگر می خواهند از خواص ضد پیری آن استفاده کنند. اگر تا به حال نام مراقبت از صورت را شنیده اید، حتماً سوالات زیادی در مورد فواید آن دارید؟ چگونه انجام می شود؟ چند بار باید این کار تکرار شود؟

نکات مراقبت از صورت

قبل از شروع درمان پوست، همیشه ابتدا قسمت کوچکی از پوست خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید که آیا به محصولاتی که روی پوست شما استفاده می شود حساسیت دارید یا خیر.

به یک مرکز معتبر و تخصصی مراقبت از صورت مراجعه کنید. آنها می توانند به طور دقیق نوع پوست شما را تشخیص دهند و دقیقاً آنچه را که باید انجام دهید توصیه می کنند. برای یک لایه برداری ساده به چنین سالن های غیرحرفه ای نروید.

اگر می دانید که به محصول یا ماده خاصی حساسیت دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. اگر داروی خوراکی یا موضعی خاصی مصرف می کنید، همچنان باید به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر باردار هستید یا مواد خاصی دارید که برای شما مناسب نیست. ابتدا به درمانگر اطلاع دهید.

پس از انجام عمل صورت، پوست را در معرض نور خورشید قرار ندهید. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کلاه لبه پهن بپوشید و حداقل یک هفته بعد از انجام صورت از چتر استفاده کنید.

اگر سوختگی یا جراحت روی صورت خود دارید، صبر کنید تا به طور کامل بهبود یابد و سپس آن را روی صورت خود بمالید.

حداقل تا دو روز پس از تماس با پوست از صابون روی صورت خود استفاده نکنید.

بسیاری از افراد از درمان های صورت برای از بین بردن جوش های سر سیاه، جوان سازی پوست یا شل کردن پوست صورت خود استفاده می کنند. همه اینها دلایلی است برای مفید بودن فیشال یکی از دغدغه های روزمره اکثر مردان و زنان جوان.

رویه های صورت

همانطور که قبلا گفتیم، پوست صورت برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی مراحل زیر در مراقبت از پوست است:

مشاوره با مشتریان

هر جلسه پوست صورت باید با یک مشاوره شروع شود. ممکن است از مشتری خواسته شود که فرمی را پر کند. این فرم شامل بخش‌های مختلفی مانند بیماری‌های پوستی، رژیم غذایی، میزان آبی که فرد روزانه می‌نوشد، داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کند و محصولات مراقبت از پوستی که فرد در حال حاضر استفاده می‌کند، است. داروهایی مانند Retin-A یا سایر داروها می توانند روی پوست صورت تاثیر بگذارند و پس از مشاوره متخصص مربوطه تصمیم می گیرد که کدام روش برای شما انجام شود. آنها معمولاً از شما در مورد هر گونه بیماری پوستی که دارید می پرسند تا فرد آسیب زیادی به پوست شما وارد نکند.

پاکسازی پوست

در این مرحله حوله یا هدبند دور موهای مشتری پیچیده می شود. سپس با کمک توپ های پنبه ای یا پدهای مخصوص، از مواد پاک کننده برای تمیز کردن لایه بیرونی پوست استفاده می شود. گاهی این مرحله دو بار تکرار می شود تا سطح پوست کاملا تمیز شود. سپس با روشن کردن پوست و استفاده از ذره بین، متخصص مربوطه به بررسی دقیق نوع پوست شما می پردازد تا بداند نوع پوست شما چیست و آیا پوست حساسی دارید یا خیر.

بخار شدن پوست

در این مرحله به صورت شما بخور داغ داده می شود. این تسکین دهنده است و خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه و سرسفید را آسان تر می کند. اگر پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است نخواهید این مرحله را انجام دهید.

درمپلنینگ: (درمپلنینگ)

در این مرحله با کمک تیغ مخصوص، پوست مرده و موهای کوتاه نشده از روی پوست پاک می شود. این کار بلافاصله پوست شما را روشن تر می کند.

ماساژ پوست

ماساژ پوست صورت باعث تسریع جریان خون در پوست می شود. در نتیجه پوستی جدید و تمیز خواهید داشت. ماساژ صورت احساس خوبی می دهد و خستگی را از پوست صورت می زداید. اگر نکات مهم ماساژ صورت را برای بهبود پوست رعایت کنید، می توانید با ماساژ عضلات صورت را شل کنید.

استفاده از ماسک

در این مرحله بسته به نوع پوست و نیاز آن از ماسک های مخصوصی برای تقویت پوست استفاده می شود. در این مرحله باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید از ماسک مناسب پوست خود استفاده کنید. برای اینکه پوست تا حد امکان جوان و شاداب به نظر برسد از انواع ماسک های روشن کننده پوست استفاده می شود. بعد از ماسک می توانید از سایر محصولات سفت کننده مانند سرم، مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید.

درمان صورت برای جلوگیری از پیری پوست

درمان های صورت یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از پیری پوست است. صورت خاص ضد پیری در بسیاری از مراحل با صورت معمولی فرقی نمی کند، اما در مراحل پایانی از سرم ها و ماسک های مخصوص استفاده می شود. این تجهیزات بیشتر در مناطق ویژه درخواستی مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

با افزایش سن، پوست کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند. این فرآیند به مرور زمان پوست را روشن تر می کند. همچنین، با افزایش سن، رسیدن سلول‌های جدید به سطح پوست سخت‌تر می‌شود. درمان ویژه صورت که از پیری پوست جلوگیری می کند با تکنیک کلاژن سازی خاص در آخرین مراحل انجام می شود. گاهی اوقات آنها این کار را با برداشتن یک لایه میکروسکوپی از پوست برای تسریع رشد یک لایه جدید انجام می دهند. در برخی موارد، برش های بسیار کوچکی در پوست ایجاد می شود که باعث تحریک تولید کلاژن می شود.

1. فهرست عملکردهای پوست (صورت):

در یک صورت ساده، پوست با آنزیم‌ها و اسکراب‌های ملایم تمیز و لایه‌برداری می‌شود و منافذ پوست طی یک ماساژ آرامش‌بخش پاک می‌شوند، سپس با یک تجربه ماسک ویژه به پایان می‌رسند. این سرویس برای کسانی که زندگی کاری پرمشغله ای دارند و در زمان اندکی که در اختیار دارند، بیشترین بهره را می برند، ایده آل است.

2. صورت کامل:

علاوه بر صورت ساده، پاکسازی کامل منافذ باز و سر سیاه و سفید (Deep Extraction) و ماساژ تخصصی سر، گردن و شانه نیز وجود خواهد داشت. عملکرد این سرویس برای تمامی گروه های سنی و هر نوع پوستی مناسب است و بسته به شرایط پوست ماهی یک بار یا هر دو ماه یکبار قابل انجام است.

3. اکسیژن درمانی (اکسی فیشال):

یک صورت ساده (و در صورت نیاز صورت کامل) با اکسیژن رسانی عمیق به پوست و افزایش نفوذ کلاژن و سرم مغذی الاستین به دنبال دارد و با تجربه ماسک ویتامین C با حباب های اکسیژن به پایان می رسد. این درمان صورت برای تمام سنین و مخصوصا خانم های جوانی که رنگ طبیعی و شفاف را برای پوشش آرایش ترجیح می دهند مناسب است و هفته ای یکبار قابل انجام است.

* لازم به ذکر است پکیج اکسیژن شامل درمان صورت مورد علاقه عروس می باشد که یک ماه قبل از روز مراسم می توان آن را در بسته مخصوص «عروس» برنامه ریزی کرد.

4. فول درخشش صورت (Galvanic Spa Facial):

بعد از انجام یک ماساژ ساده صورت (و در صورت لزوم یک صورت کامل) ماساژهای تخصصی گالوانیکی با ژل های مخصوص صورت و گردن انجام می شود. این صورت برای افرادی مناسب است که نگران شلی و شلی صورت و گردن هستند و در جلسات منظم دچار سفت شدن عضلات و پوست می شوند.

اسپا Galvanic را می توان در 5 تا 10 جلسه و یک یا دو بار در هفته (بسته به میزان شلی پوست) انجام داد.

5. آبگرم گالوانیکی گردن

پس از انجام یک فیسیال سبک (و در صورت لزوم صورت کامل) با استفاده از ژل مخصوص گردن، ماساژ گالوانیکی مخصوص گردن انجام می شود. این فیشور برای افرادی که نگران خستگی و تنبلی گردن و نیمه پایینی صورت خود هستند مناسب است و در جلسات منظم سفت شدن عضلات و پوست و کاهش حجم تورم را تجربه خواهند کرد. گردن گالوانیک را می توان در 5 تا 10 جلسه و یک تا دو بار در هفته (بسته به میزان پوست گردن) انجام داد.

6. ماساژ غلتکی Hals:

پس از انجام یک صورت سبک (و در صورت لزوم صورت کامل) ماساژ پوستی گردن انجام می شود که باعث افزایش خون رسانی، افزایش تخلیه لنفاوی و تحریک فیبروبلاست ها می شود که باعث کاهش حجم آکنه و سفت شدن پوست گردن می شود. . و نیمه پایینی صورت همه سنین می توانند یک یا دو بار در هفته از این روش بهره مند شوند.

7. سونوگرافی صورت آمریکا

پس از انجام یک فیشال ساده (و در صورت لزوم صورت کامل) با دستگاه سونوگرافی با تنظیمات مورد نظر، تمیز کردن عمیق، خونرسانی قوی به پوست و افزایش مجاری لنفاوی و حذف سموم سلولی. استفاده همزمان از سرم کلاژن به جذب سریعتر مواد مغذی و در نتیجه درخشندگی و شفافیت بیشتر پوست کمک می کند. این صورت را می توان هر ده روز یکبار انجام داد و با جلسات بیشتر نتیجه آن پیش رونده است.

8. درمان میکرودرم ابریژن صورت

پس از یک درمان ساده صورت، پوست صورت و گردن به صورت مکانیکی لایه برداری می شود و در نهایت با ماسک اکسیژن منافذ باز و تمیز پوست به حالت طبیعی خود باز می گردد و درخشندگی پوست چند برابر می شود. تجهیزات میکرودرم ابریژن با تحریک فیبروبلاست ها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود. این تکنیک لایه برداری غیر تهاجمی برای افرادی که در فواصل بین درمان های منظم صورت دچار جوش، تیرگی و سیاهی روی پوست خود می شوند ضروری است و تعداد دفعات و فواصل انجام آن در هنگام ارزیابی پوست مشتری مشخص می شود. .

9. نور درمانی (روشن جوانسازی صورت)

یک روش ساده صورت (در صورت لزوم کامل). با نور فیلتر شده صورت و گردن معمولی را عمیقا جوان می کند. این روش باعث سفت شدن پوست و بافت زیر پوستی می شود. به خصوص قسمت های پایینی؛ در طی چندین جلسه و خطوط ظریف تا حدی کاهش یافته است. این روش غیر تهاجمی را می توان یک بار در هفته استفاده کرد و در 5 تا 10 جلسه از نور درمانی بهره مند خواهید شد.

10. درمان تمام صورت میکروجریان

پس از یک صورت ساده (و در صورت نیاز صورت کامل) ماساژ تخصصی عضلات صورت و گردن با استفاده از مایکروویو انجام می شود. این امواج به عمق پوست و عضلات نفوذ کرده و باعث شل شدن عضلات فعال اطراف پیشانی و چشم می شود و همچنین باعث افزایش قدرت عضلات ضعیف نیمه پایینی صورت و گردن می شود.

این درمان صورت کاملاً غیر تهاجمی و دلپذیر برای افراد بالای 30 سال که علاقه ای به جراحی برای بهبود وضعیت صورت ندارند و ترجیح می دهند هر چند وقت یکبار و با روش منظم لیفت سبک صورت و گردن انجام دهند مناسب است. جلسات

* برای استفاده حداکثری از تکنیک میکروجریان، به صلاحدید آرایشگر توصیه می شود 10 جلسه به طور منظم برنامه ریزی کنید.

11. میکروجریان عمومی (Microcurrent Mini Facial)

تفاوت این فول فیس با مایکروفر زمان آن است و برای کسانی مناسب است که می خواهند از مزایای مایکروویو بهره ببرند و در عین حال رطوبت صفحه فعلی زیاد نباشد.

چند بار باید روتین مراقبت از پوستم را تکرار کنم؟

این برای هر فرد متغیر است. در حالت ایده آل، این باید هر چند ماه یکبار انجام شود. یک ماه زمانی است که پوست به بهبودی نیاز دارد. هر سه ماه، یعنی چهار بار در سال و سعی می کنم قبل از تغییر فصل کار کنم. اگر می خواهید از شر جوش ها و جوش های سر سیاه خلاص شوید، باید این کار را اغلب انجام دهید.

فواید کوتاه مدت برای پوست صورت

شما می توانید فواید کوتاه مدت جوانسازی پوست را بلافاصله پس از انجام آن مشاهده کنید. پس از اتمام این فرآیند، پوست تازه و تمیز به نظر می رسد. پوست نرم تر می شود و آب گرم و بدن کامل را روی پوست احساس می کند. استخوان جلو تبدیل به آتش می شود. انجام منظم این کار به مرور زمان پوست شما را بهبود می بخشد. اگر روی صورت خود جوش دارید، انجام منظم این کار باعث از بین رفتن جوش ها می شود. فیشال‌ها همچنین می‌توانند به بهبود پوست‌های حساس به ویژه در ماه‌های سرد سال کمک کنند.

مزایای فیشال صورت چیست؟

با یک جلسه به چندین هدف درمانی و مراقبت از پوست دست خواهید یافت.

پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد

ماساژ صورت باعث ایجاد حس آرامش و کاهش استرس می شود.

جوانسازی، کاهش چین و چروک پوست، شادابی و درخشندگی

از بین بردن آسیب های پوستی و بهبود گردش خون

دانه های سر سیاه، سر سفید و منافذ باز را از بین می برد

پوست لیفت و سفت می شود

درمان افسردگی، سیاهی و تورم زیر چشم

رنگ پوست صاف و یکنواخت

صورت که به سم زدایی پوست کمک می کند

پوست شما باید عاری از مواد زائد و سموم انباشته شده بر روی آن باشد و اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به بروز آکنه می شود. به همین دلیل برداشتن پوست ضروری است. علاوه بر پاکسازی روزانه پوست صورت، باید آن را نیز لایه برداری کنید. درمانگر و متخصص صورت از موادی مانند کرم های آنتی اکسیدان، نمک دریایی، عصاره های گیاهی و روغن های مختلف برای پاکسازی و روشن شدن پوست شما استفاده می کند.

پوست صورت برای درمان آکنه و علائم آکنه

هنگامی که یک جوش را تخلیه می کنید، به احتمال زیاد اثری از آن باقی می ماند. اسکارهای آکنه می توانند سرسخت باشند، اما ماسک های صورت می توانند به از بین بردن آنها کمک کنند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد که لایه‌برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش جوش‌ها و آکنه و علائم به جا مانده کمک می‌کند.

درمان صورت برای از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه.

از بین بردن جوش ها بخش مهمی از پوست صورت است. یک متخصص واجد شرایط می تواند با استفاده از پاک کننده مناسب جوش سرسیاه، تمام جوش های سر سیاه و سفید را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرد. انجام این کار در خانه امکان پذیر نیست. جوش های سر سفید و سرسیاه منافذ پوست را می بندند و پوست را تیره و کدر می کنند.

پوست صورت برای باز کردن تمام منافذ پوست

شما نمی توانید از تمام آلاینده ها و آسیب های محیطی به پوست خود جلوگیری کنید. پوست شما اغلب در معرض اشعه های مضر خورشید و سایر مواد سمی قرار می گیرد و این مواد مضر روی سطح پوست جمع می شوند و منافذ پوست را می بندند. در طول مراقبت از پوست صورت، درمانگر از بخار برای باز کردن منافذ پوست و حذف تمام سلول های مرده از آن استفاده می کند. بنابراین با استفاده از پوست صورت از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری خواهید کرد.

محصول صورت برای لایه برداری پوست

لایه برداری پوست فرآیندی است که سلول های مرده پوست را به آرامی از سطح پوست پاک می کند. سلول‌های مرده پوست روی آن‌ها جمع می‌شوند و در صورت حذف نشدن، پوست را خشک و زبر می‌کنند. در حالی که می توانید پوست خود را در خانه لایه برداری کنید، اگر می خواهید پوست خود را به درستی لایه برداری کنید، باید به یک متخصص مراجعه کنید. لایه برداری حرفه ای پوست با کمک مواد شیمیایی خاص انجام می شود و سطح پوست به طور کامل تمیز می شود که در نتیجه یک لایه پوستی شفاف و سالم ظاهر می شود.

صورت برای تقویت پوست

با افزایش سن، پوست شما شل می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد زیرا کلاژن کمتری تولید می شود. در طول انجام عمل صورت، درمانگر از لایه‌بردارهای شیمیایی، ماسک‌های صورت و لوسیون‌ها و همچنین کرم‌های مختلف غنی‌شده با عصاره‌های گیاهی استفاده می‌کند که تولید کلاژن را تحریک می‌کند که علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

درمان صورت برای رفع سیاهی زیر چشم.

پوست اطراف چشم به دلیل نازک تر و حساس تر از پوست سایر قسمت های صورت نیاز به مراقبت ویژه دارد. اگر به پوست اطراف چشم توجه کافی نداشته باشید، چشمان شما متورم می شود، حلقه های سیاه و پنجه کلاغی زیر چشم ظاهر می شود. متخصصان پوست و زیبایی می دانند که چگونه پوست ظریف چشم را درمان کنند. کرم های دور چشمی که این افراد استفاده می کنند مخصوص پوست لطیف دور چشم بوده و خاصیت ضد پیری دارند.

صورت با پوستی صاف و درخشان باقی می ماند

یک متخصص پوست ماسکی را برای شما آماده می کند که مخصوص نوع پوست شما است. این ماسک پوست شما را مرطوب می کند و منافذ را باز می کند. علاوه بر این، این ماسک حاوی عواملی است که تیرگی پوست را از بین می برد و به آن استحکام می بخشد.

ماسک پوست ظرفیت جذب پوست را افزایش می دهد

این یکی دیگر از مزایای لایه برداری منظم صورت است. فیشال توانایی پوست را برای جذب سایر محصولاتی که استفاده می کنید افزایش می دهد. شاید برای محصولات مراقبت از پوست پول زیادی پرداخت کنید، اما متوجه شده اید که این مواد آنطور که باید جذب پوست شما نمی شوند. چرا زیرا پوست شما آنقدر زبر است که مواد نمی توانند به درستی نفوذ کنند. اما با لایه برداری منظم، پوست شما نرم تر و آماده جذب محصولات مراقبت از پوست می شود.

مراقبت از صورت رنگ پوست شما را یکدست می کند.

آیا نگران لکه های تیره روی پوست خود هستید؟ این لکه ها چیزی جز ملانین نیستند که به پوست و موهای شما رنگ می دهد. افزایش سن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی می تواند باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه ایجاد لکه های تیره روی پوست شود. اما یک صورت می تواند این لکه های تیره را از بین ببرد و پوست شما را شفاف و یکدست کند.

منبع: آموزش فیشیال پوست صورت در تهران دکتر حبشی