می دانید که خواب نیاز اساسی و مشترک همه افراد است. به طور معمول، همه ما نزدیک به یک سوم از زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم و یک خواب خوب شبانه انرژی لازم برای انجام فعالیت های دشوار روزانه را به ما می دهد.

برای داشتن خوابی راحت نیاز به یک تخت خواب راحت و مناسب داریم تا بتوانیم روز خود را خیلی خوب شروع کنیم و با تمهیدات لازم، این موارد باعث می شود که برای انتخاب یک تخت خواب مناسب و راحت فکر کافی کنیم. با داشتن آگاهی کامل و کافی از خرید تخت و امکانات آن می توانید خرید خوبی داشته باشید.

اگرچه انتخاب تنوع ممکن است دشوار باشد، اما این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در مورد نوع مناسب تشک بیشتر بدانید. هنگام انتخاب تشک مناسب باید کاربرد، اندازه، ارتفاع، رنگ و ... را در نظر بگیرید. باید توجه کرد در زیر، ما اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی های تشک مخصوص قرار خواهیم داد.

ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید

یکی از ویژگی های اصلی در انتخاب تخت، ارتفاع مناسب آن است. ارتفاع مناسب گردش هوا را در زیر تخت تضمین می کند. این خاصیت جلوگیری از رشد میکروب ها و جلوگیری از رطوبت است که مهم است. نکته فوق به شما کمک می کند تا سالم بمانید و همچنین به شما امکان می دهد در طول روز خوب و راحت بخوابید.

بنابراین تخت باید دارای ارتفاع مناسب باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک عبور کند. یکی از ویژگی های مهم تخت، گردش هوای مناسب است که باید زیاد باشد. یک تخت استاندارد که دارای عناصر طراحی مناسب است نباید کف را لمس کند. اگرچه دهانه زیر تخت شما را مجبور می کند که دائماً آن را تمیز کنید، لبه های مماسی نیز مانع از گردش هوا می شوند.

برای تمیز کردن راحت زیر تخت بهتر است تخت مناسبی را انتخاب کنید که به پایین آن دسترسی آسان داشته باشد.

زوایای مختلفی برای تخت وجود دارد، بهترین زاویه ای که باید هنگام نشستن در رختخواب در نظر بگیرید، ایجاد زاویه 90 درجه بین زانو و ران است. به طوری که کف پا با زمین تماس کامل داشته باشد و زانوها عمود بر بدن باشد. بنابراین می توان گفت که ارتفاع مناسب برای تخت بزرگسال 30 تا 40 سانتی متر و اندازه ها کوچکتر از اندازه ذکر شده است که باعث ایجاد ناراحتی و ناراحتی در هنگام استفاده می شود.

اگر قد کمتر از حد تعیین شده باشد، وقتی روی لبه تخت می‌نشینید، پاها کاملا جمع شده و زانوها بالا می‌آیند که برای افراد بلند قد بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود. باید بدانید کسانی که قد بلندی دارند هنگام دراز کشیدن روی تخت دچار مشکل می شوند در حالی که چیدن تخت های کوتاه سخت و دردناک است. این موضوع نیز معکوس است و اگر ارتفاع تخت خیلی زیاد باشد، نشستن روی آن و حتی بالا و پایین رفتن افراد کوتاه قد و همچنین احتمال آسیب در صورت افتادن از روی آن بسیار مشکل خواهد بود. بستر. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، خرید تختی با ارتفاع مناسب است.

ارتفاع مناسب تخت نوزاد

همانطور که گفته شد ارتفاع ایده آل برای تخت استاندارد تانیل چوب سی و پنج تا چهل سانتی متر است. این موضوع در مورد ارتفاع ایده آل تخت کودک نیز صادق است. ارتفاع استاندارد تخت کودکان به سن آنها بستگی دارد اما معمولاً بیست تا سی سانتی متر است. باید به یاد داشته باشید که کودک رشد می کند و ممکن است نیاز به تغییر اندازه تخت داشته باشد.

هنگام خرید تخت نوزاد علاوه بر محافظ، به یاد داشته باشید که پس از مدتی نیاز به تعویض تخت کودک خواهید داشت، بنابراین بهتر است نوجوانان یک تخت چند منظوره خریداری کنند که از دوران نوزادی قابل استفاده باشد. . مزیت این نوع تخت ها این است که تا زمانی که کودک بزرگ شود نرده های محافظ دارد و سپس می توان آن ها را برچید.

مورد دیگر ارتفاع تخت است که می توان آن را تنظیم کرد و با رشد کودک ارتفاع آن افزایش یافت. علاوه بر موارد ذکر شده، اگر میانگین قد کودک شما با سن او مطابقت نداشته باشد، ممکن است مشکلی برای ارتفاع تخت نداشته باشید، همچنین اگر کودک شما در هنگام خواب زیاد حرکت می کند و احتمال زمین خوردن وجود دارد. تخت، هنگام استفاده از حفاظ می توانید ارتفاع آن را به حداقل برسانید

ارتفاع مناسب تخت دو طبقه

تخت دونفره یکی از انواع تخت هایی است که می توانید در بازار خریداری کنید. تخت های دوطبقه معمولا برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود و از دو تخت یک نفره که روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

ارتفاع این نوع تخت معمولا بین 75 تا 170 سانتی متر و ارتفاع بین دو طبقه بین 37 تا 8 سانتی متر متغیر است.

جابجایی آسان

یکی از ویژگی های خوب یک تخت استاندارد سهولت حمل و نقل و جابجایی آن است. بدانید که تقریبا همه تخت ها جداشدنی هستند و به راحتی قابل حمل هستند، اما اگر مستاجر هستید همیشه باید بخشی از تخت را ببندید. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که در درازمدت در برابر آسیب بسیار مقاوم باشد.

نکته دیگری که از نظر سهولت جابجایی بسیار حائز اهمیت است سبک بودن تشک است. برخی از تشک ها به دلیل مواد به کار رفته در آن ها سنگین هستند و در هنگام حمل و نقل برای شما دردسرهای زیادی ایجاد می کنند، بنابراین اگر مجبور به جابجایی مداوم آنها هستید، بهتر است تشکی با وزن مناسب سرویس های ست تانیل چوب انتخاب کنید.


پایه قوی

نکته مهم دیگری که در انتخاب تخت مناسب باید به آن توجه کنید، پایه محکم آن است. پاها باید بتوانند وزن مداوم تشک را بدون خم شدن تحمل کنند. از طرفی اگر فردی روی آن قرار گیرد، این پایه ها باید علاوه بر وزن تشک، وزن فرد را نیز تحمل کنند. برخی از تخت ها سرپوشیده و برخی خالی هستند.

طبقات دیگر نیازی به ازاره ندارند و امکان دسترسی آسان به فضای زیر تخت را فراهم می کنند. باید بدانید که تخت خواب های مرتفع گران تر از تخت های غیر مرتفع هستند. در هنگام خرید می توانید با توجه به نیاز خود کالا را انتخاب کنید.

تشک مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اندازه استاندارد تشک چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تخت ها بسته به کاربردشان ابعاد مختلفی دارند. اندازه استاندارد تخت یک نفره معمولاً 90*200 سانتی متر و تخت دو نفره معمولاً 160*200 سانتی متر است. اگر فردی جثه و چاق یا حتی قد بلند است، باید تختی تهیه کند که فضای بیشتری به او بدهد.

تخت های یک نفره با عرض صد و ده و تخت های دونفره با عرض صد و هشتاد و حتی دویست سانتی متر وجود دارد که فضای بیشتری را به افراد می دهد. قبل از خرید تخت، علاوه بر ابعاد اتاق، باید به تشک و روتختی مناسب هم فکر کنید، زیرا این ملزومات طبق اکثر استانداردها در بازار موجود است و به سختی می توان آنها را با هم پیدا کرد. .

نوع تخت

مهم ترین نکته ای که در خرید تخت باید به آن توجه کرد جنس تخت است. امروزه تخت های موجود در بازار از چوب، فلز، ام دی اف، ملامینه و ترکیبی از فلز و ام دی اف ساخته می شود. معمولا تخت های چوبی و ام دی اف به دلیل استفاده از روغن پولیش نمی توانند بوی بدی داشته باشند.

پس حواستان باشد که برخی از تخت ها بوی نامطبوعی دارند که باعث ناراحتی شما می شود. هنگام خرید تخت فلزی توجه داشته باشید که لبه ها و گوشه ها تیز نباشند. گاه مشاهده شده است که بی احتیاطی در برش یا جوشکاری فلزات باعث ایجاد اجسام نوک تیز می شود که به افراد آسیب می رساند مانند ملحفه، تشک و پتو.

اگر در حال تهیه تخت در اتاق کودک هستید، حتما به این نکته توجه کنید زیرا بچه ها فعال هستند و احتمال آسیب دیدگی زیاد است. برای سهولت در خرید تخت مناسب، بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. تخت های فلزی قیمت ارزان تری نسبت به انواع دیگر تخت های ذکر شده دارند، البته این تخت چوبی و ام دی اف معمولا طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افرادی که خواهان زیبایی و زیبایی هستند این مورد را انتخاب می کنند.

قیمت انواع تخت

قیمت تخت ها با توجه به متریال و لوازم مورد استفاده در آن متفاوت است، به طور کلی تخت های فلزی نسبت به سایر انواع تخت ارزان تر و انواع چوبی به خصوص در صورت منبت کاری قیمت بالاتری دارند. هنگام انتخاب تخت و قیمت آن، پشت تخت یا تاج تخت یکی از عوامل مهم در تعیین مدل تخت می باشد.

از آنجایی که اکثر افراد در رختخواب به پشت خم می شوند، اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، هنگام خرید باید به آن توجه کنید، زیرا بیرون زدگی و کج بودن قسمت های جداکننده نه تنها باعث ایجاد مشکل می شود، بلکه می تواند هنگام خواب یا بلند شدن از رختخواب نیز مشکل ایجاد کند. تخت برای شما بسیار خطرناک است زیرا خطر کوبیدن سر بر روی آن وجود دارد. بنابراین هنگام خرید تاج هایی را انتخاب کنید که تا حد امکان صاف و بدون زاویه باشند. تخت هایی با پارچه مخمل و تاج های چرمی از این نظر بسیار مناسب به نظر می رسند. سعی کنید علاوه بر نکات بالا set services، تختی با پشتی بلند انتخاب کنید تا برای تکیه دادن به آن مشکلی نداشته باشید.


رنگ تخت

رنگ تخت یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب است که از فردی به فرد دیگر بسیار ظریف و متفاوت است. رعایت برخی نکات به انتخاب بهتر کمک می کند; اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سن و جنسیت شخصی است که از تخت استفاده می کند. اگر برای افراد مسن تخت می‌خرید، معمولاً استفاده از رنگ‌های تیره مناسب‌تر است، اما اگر برای اتاق کودک و نوجوان تخت می‌خرید، استفاده از رنگ‌های شاد متناسب با جنسیت آن‌ها است. تخت خریداری شده برای جهیزیه داماد ممکن است کمی متفاوت باشد. اگر اتاق شما کوچک است، توصیه می شود رنگ های روشن را انتخاب کنید تا فضا بزرگتر و بازتر به نظر برسد و رنگ سفید بهترین انتخاب است.

نکته پایانی ویژگی های یک تخت خوب است

به طور کلی می توان گفت قبل از خرید تخت باید نیاز خود را مشخص کنید. بر اساس معیارهای موجود یک تخت انتخاب کنید. قبل از تصمیم گیری اطلاعات بیشتری از منابع مختلف دریافت کنید. یکی از اجزای ضروری یک تخت خواب استاندارد یک تشک خوب است. هنگام خرید تخت، حتما یک میز کنار تخت مناسب تهیه کنید و آن را در اتاق خود قرار دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده باید به طرح، رنگ، مدل و زیبایی و همچنین مناسب بودن اتاق خود توجه کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. اگر مجبور هستید همیشه در اطراف حرکت کنید یا مستاجر هستید، ممکن است بخواهید قدرت تخت وزنه را در نظر بگیرید. با رعایت نکات بالا می توانید تخت خواب مناسب خود را خریداری کنید.