لابیاپلاستی یکی از مهم ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی اندام تناسلی زنانه است. این روش اغلب در بیماران مبتلا به زگیل تناسلی بزرگ یا نامتقارن انجام می شود. این روال زیبایی در سراسر جهان حدود 40 درصد در حال رشد است و این موضوع محبوبیت آن را نیز نشان می دهد. دکتر ریحانه رمضان نژاد یکی از پرطرفدارترین جراحان پلاستیک در سالهای اخیر با تجربه صدها عمل لابیاپلاستی در تهران در این مقاله به مهمترین سوالات در مورد لابیاپلاستی (زیبایی جنسی) پاسخ خواهند داد.

لابیاپلاستی؟

در این عمل لابیا مینور، لابیا مینور بزرگتر، کوچکتر و نرمتر شده، چین های پوستی و وزن اضافی برداشته می شود. این جراحی را می توان همراه با هدکتومی یا برداشتن لایه اضافی پوست ختنه گاه انجام داد. این عمل را می توان به روش های مختلفی انجام داد، می توان آن را با استفاده از لیزر Monalyzach یا جراحی با تیغه جراحی یا ترکیبی از هر دو انجام داد. نوع یا شکل، اندازه و ضخامت لب افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است، بنابراین لابیاپلاستی با لیزر برای همه قابل انجام نیست، اما اگر افراد کاندید استفاده از لیزر باشند، برش ها هنگام نگاه کردن به آن نرم و طبیعی خواهند بود. تیغ روش های جراحی تعداد زیادی بخیه وجود خواهد داشت و در صورت نیاز به بخیه، آنها بسیار کوچک خواهند بود، حدود یک تا دو بخیه. و نتایج خوبی خواهد داشت. البته همه این عوامل به تجربه، زمان، مهارت و تکنیک جراح بستگی دارد.

آناتومی لابیا

لابیا بزرگ یا لابیای خارجی دو لایه پوست هستند که از استخوان شرمگاهی تا پرینه امتداد دارند. لابیا ماژور مسئول پوشاندن و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه اندام تناسلی زنانه، لابیا مینور و کلیتوریس است. لابیا مینور یا لابیا اینترنا در انتهای دهانه واژن، بین لابیا بزرگ قرار دارد. لابیای کوچک در زنان از نظر رنگ، اندازه و ضخامت متفاوت است. لابیا مینور از کلیتوریس در دو طرف دهانه ماده به سمت پایین امتداد می یابد.

علت بزرگی لب ها یا لب های نامتقارن

شایع ترین علت لابیای بزرگ ژنتیک است. البته بارداری و زایمان، تغییرات و اختلالات هورمونی، روابط جنسی و بازی های حرفه ای که باعث فشار زیادی در ناحیه واژن می شود نیز می تواند از عوامل ایجاد لابیای بزرگ باشد. لابیای بزرگ تنها از نظر زیبایی و اعتماد به نفس در رابطه با شریک جنسی می تواند برای فرد ناخوشایند باشد، اما در بسیاری از موارد افراد لباس های تنگ را هنگام رابطه جنسی، درد و سوزش، درد در حین زایمان تجربه می کنند. مانند دوچرخه سواری، دویدن یا سواری و همچنین عفونت ها منجر به لابیاپلاستی می شوند.

انواع لابیا

بر اساس آناتومی، دو فرج کوچک و بزرگ در ناحیه تناسلی خارجی زن وجود دارد که زیبایی فرج را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. لبهای کوچک دو تکه پوستی هستند که ورودی واژن را احاطه کرده اند. شکل این لب ها در افراد مختلف متفاوت است. می تواند بزرگ یا کوچک، ضخیم یا نازک و تیره یا روشن باشد. با شکل مثلثی یا هلالی از پایین ماه شروع می شوند یا تا بالای ماه امتداد می یابند. و چسبیده به پوست پوشاننده چاندرانادی همه بر زیبایی واژن تأثیر می گذارد.

لابیای کوچک همچنین می تواند فرد را در معرض خطر عفونت، درد و سوزش در حین مقاربت یا فعالیت هایی مانند اسب سواری، دوچرخه سواری و دویدن، پیاده روی طولانی، پوشیدن لباس زیر تنگ و خارش در ناحیه آسیب دیده قرار دهد. لابیا ماژور دو بالشتک چربی هستند که بین لب‌های کوچک و لب‌های کوچک قرار دارند. این بافت ها در صورت آسیب به اندام تناسلی زن اثر محافظتی دارند. آنها تا حدودی از ورود میکروب ها به واژن جلوگیری می کنند. این بافت ها در برخی افراد بزرگتر و در برخی دیگر کوچکتر هستند. معمولا خانم های لاغر لب های کوچک و خانم های چاق لب های بزرگ دارند. لابیا ماژور همچنین روی لب های کوچک و ورودی واژن اثر پوششی دارد و در صورتی که لابیا ماژور بزرگ باشد این پوشش بسیار زیباست و عملکرد انسان را بهبود می بخشد و از درد، خارش و سوزش در حین ورزش جلوگیری می کند. ، راه رفتن و دویدن، پوشیدن لباس زیر تنگ یا لباس شنا کمک می کند.

گاهی لازم است لابیا ماژور را کوچک کرد و گاهی برای بهبود نتایج جراحی پلاستیک زنان باید بزرگ کرد. در موارد بسیار کوچک، اگر لب های کوچک برجسته باشند، لابیا مینور در داخل شورت دیده می شود. از سوی دیگر، در مواردی که لابیا ماژور بسیار بزرگ است (این حالت در افراد چاق رخ می دهد) وقتی شلوار تنگ یا بیکینی می پوشید، می توانید برجستگی های بزرگی را ببینید و باعث آزار مردم شود. بنابراین در هر دو مورد نیاز به جراحی پلاستیک است و همانطور که قبلا توضیح دادم این جراحی شامل دو روش جراحی پلاستیک لب بزرگ یا تزریق چربی است که برای هر فرد پس از مشورت با پزشک تصمیم گیری می شود.

مزایای جراحی زیبایی یا لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

1- ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر اندام های تناسلی خارجی زن

2- افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس جنسی

3- بهبود عملکرد میل جنسی در هنگام نزدیکی در زنان

4- رفع مشکلات و مسائلی که ممکن است هنگام لباس پوشیدن مشکل ایجاد کند، به خصوص اگر لباس تنگ باشد.

5- رفع چین و چروک واژن زن.

6- ایجاد آسایش در حین فعالیت های روزمره و ورزش

جراحی زیبایی اندام تناسلی

جراحی زیبایی واژن مجموعه ای از اعمال جراحی است که برای زیباسازی ناحیه تناسلی خارجی زنان و رفع مشکلات، عیوب ظاهری و عملکردی هر قسمت انجام می شود. این جراحی ها اساساً مربوط به اندام تناسلی خارجی زنان است و ربطی به واژن ندارد. اما به طور کلی به آن جراحی زیبایی واژن می گویند. کانال واژن بین ناحیه تناسلی و قسمت بیرونی دهانه رحم قرار دارد، جایی که مقاربت جنسی انجام می شود. جراحی زیبایی بر روی ناحیه تناسلی، لابیا ماژور (چربی که دو طرف دهانه واژن را مانند یک بالشتک می پوشاند)، لابیا مینور (آن سمتی از پوست که دهانه واژن را می پوشاند) و پرینه (ناحیه بین دهانه واژن) انجام می شود. و پوست بین مقعد) و در برخی افراد ناحیه شرمگاهی تزریق چربی یا چربی شامل کوچک شدن و ساکشن است.

تزریق چربی به لابیا بزرگ

ماژوروپلاستی لب یا برداشتن پوست اضافی و آویزان در لابیا ماژور به دلیل آتروفی شدید چربی در این ناحیه

لابیامینوروپلاستی که معمولا با نام لابیاپلاستی شناخته می شود.

کودکتومی یا برداشتن پلک کلیتوریس

جراحی سفت کردن واژن که جراحی زیبایی ناحیه تناسلی خارجی محسوب نمی شود.

جراحی برای برداشتن اسکارهای پوستی از پرینه که می تواند در اثر اپیزیوتومی در حین زایمان طبیعی ایجاد شود.

برداشتن ضایعات پوستی مانند خال، لکه های پوستی، زگیل یا اسکار ناشی از عمل جراحی جزئی قبلی در این ناحیه.

لابیامینوروپلاستی چیست؟

لابیامینوروپلاستی جراحی برای بازسازی لابیا مینور است. لب های کوچک دو چین پوست در دو طرف ورودی واژن هستند. در برخی افراد، این چین های پوستی می توانند بزرگ و از نظر ژنتیکی مرتبط باشند. یا به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری بعد از تولد بزرگتر می شود. گاهی به دلیل اصطکاک زیاد در سطح وسیعی کاشته می شود. این حالت بعد از ورزش هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری، اسب سواری یا اغلب رابطه جنسی و در برخی موارد خودارضایی رخ می دهد. اندازه این لبه‌ها فقط از نظر زیبایی می‌تواند نامطلوب باشد، اما در برخی افراد به دلیل بزرگی زیاد، ممکن است در حین رابطه جنسی یا پوشیدن لباس‌های تنگ دچار عفونت‌های مکرر، خارش و سوزش لبه‌ها شوند. درد و درد در هنگام تماس طولانی مدت، سوزش و خارش در حین راه رفتن زیاد، یا لباس زیر تنگ، مایو، شلوار تنگ از دیگر مشکلات ناشی از لابیای غیر طبیعی است. جراحی لابیامینوروپلاستی عملی است که نه تنها به دلایل زیبایی، بلکه به دلایل درمانی و کمک به سلامت زنان انجام می شود.

لابیا ماژور پلاستیک چیست؟

لابیا ماژور پدهای چربی در دو طرف لابیا مینور هستند. این پدها ناحیه بین لب ها و کشاله ران را می پوشانند. در برخی افراد به دلیل کاهش وزن شدید، مثلاً بعد از بارداری هایی که فرد وزن زیادی اضافه کرده است یا در افراد بسیار چاق بعد از جراحی شکم که بیمار وزن زیادی از دست داده است، این رسوبات چربی آتروفی می شوند. مقدار چربی زیر پوست به شدت کاهش می یابد. پوست لابیا ماژور افتاده و چروکیده می شود. جراحی لابیاماژوروپلاستی برای برداشتن این پوسته های اضافی انجام می شود. این عمل تکنیک خاصی دارد و درمان بعد از عمل در ایجاد نتیجه مطلوب بسیار موثر است. مقاله ای در سایت در مورد تزریق چربی کوتاه مدت برای آتروفی پد چربی زیر لابیا ماژور منتشر کرده ام که می توانید مطالعه کنید. هر دوی این روش ها یعنی تزریق چربی و لابیا ماژوروپلاستی در موارد آتروفی لابیا ماژور و کاهش چربی انجام می شود. تفاوت انتخاب این روش ها با توجه به میزان شلی و افتادگی پوست لابیا ماژور مشخص می شود، بنابراین انتخاب نوع عمل برای هر فرد پس از ویزیت و معاینه توسط متخصص زنان مشخص می شود. بنابراین، قبل از هر اقدامی برای این امر، باید برای مشاوره با متخصص زنان مشورت کنید و درخواست روش خاصی نکنید. زیرا انتخاب روش با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.

جراحی پلاستیک واژن

چه کسانی برای لابیاپلاستی مناسب هستند؟

زنان 18 سال و بالاتر.

زنان با سلامت جسمانی

زنان با BMI خوب

زنان بدون بیماری خاص

زنانی که درد در ناحیه تناسلی دارند.

زنانی که از ظاهر انتهای واژن راضی نیستند.

زنانی که در حین رابطه جنسی احساس درد و ناراحتی می کنند.

زنانی که به دلیل درد و بزرگی لابیای خود نمی توانند فعالیت های خاصی مانند دوچرخه سواری انجام دهند.

روش های مختلف جراحی پلاستیک واژن

این بر عهده جراح فردی و پزشک او است که روش را برای هر فرد تعیین کند. پس از ویزیت مشاوره و معاینه پزشک از نظر فرم لب ها معاینه می شوید، جراح با توجه به مشکل لب ها، ضخامت لب ها، وجود چین های پوستی، نوع جراحی را انتخاب می کند. در اطراف مقعد، اندازه و کاهش پوشش یا پوست (پوست) مقعد. امکان یا عدم امکان لیزر لابی پلاستی نیز پس از این مشاوره مشخص خواهد شد. گاهی اوقات جراحی با لیزر امکان پذیر نیست و نتیجه مطلوب تنها با جراحی با استفاده از تیغ و چاقوی جراحی امکان پذیر است.

نحوه برش دادن

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و روش تریم رزکسیون لبه لابیاهایی را که بزرگتر از اندازه مناسب است برداشته می شود. قبل از هر عمل زیبایی، برش ها با نشانگر مشخص شده و سپس عمل انجام می شود. روش تراش برای افرادی که لابیای او تا بالای کلیتوریس امتداد دارد یا دارای پوسته کلیتوریس بزرگ است و تمایل به ایجاد آلت تناسلی دارد مناسب نیست. این یک نتیجه نامطلوب است. بنابراین این روش را فقط می توان برای فردی انجام داد که کلیتوریس بزرگی ندارد و لابیاها تا زیر بافت کلیتوریس امتداد نمی یابند.

تکنیک گوه

یکی دیگر از روش های جراحی، برداشتن گوه ای است که در آن یک برش گوه ای شکل از قسمت بیرون زده لابیا برداشته می شود. کاندیدهای این عمل معمولاً دارای لابیاهای بسیار بزرگ و افتاده هستند و لبه لابیا ضخیم و تا کلیتوریس امتداد دارد و ضخامت آن به حدی است که اگر همزمان غلاف یا کلاه کلیتوریس برداشته شود، وجود دارد. احتمال آسیب به اعصاب کلیتوریس وجود دارد، بنابراین در این فولک، قسمت بزرگ و افتاده لب داخلی یک عمل جراحی با گرفتن گوه (تصویر زیر) و تلاش برای قهقهه انجام می شود. قسمت های بالایی و پایینی ورودی واژن و کلیتوریس با هم هماهنگ هستند. هیدکتومی در برخی موارد همراه با لابیاپلاستی ضروری است. اگر فقط لابیاپلاستی در این افراد انجام شود، این قسمت باید با جراحی برداشته شود زیرا به دلیل بزرگی بافت دریچه کلیتوریس، ناحیه فوقانی برآمده و زشت می شود. هدکتومی تکنیک جراحی خاصی دارد. این عمل با لیزر امکان پذیر نیست و زمانی نتیجه مطلوب حاصل می شود که عمل با برش با تیغ و تیغ جراحی و بخیه انجام شود. این عمل باید در کلینیک و اتاق عمل با بی حسی کمری یا بی حسی نخاعی انجام شود. قسمت دیگری که در جراحی لابیاپلاستی اعمال می شود، لایه های اضافی پوست در دو طرف لابیا مینور است که باید برداشته شوند. این پوسته ها معمولاً با لیزر قابل برداشتن هستند، اما اگر ضخیم باشند نیاز به بخیه دارند.

جراحی لابیا با لیزر یا تیغ جراحی؟

در سال های اخیر استفاده از لیزر در لابیاپلاستی رایج شده است. دستگاه یا ابزار مورد استفاده در لابیاپلاستی با استفاده از لیزر سری مونالیزا با هندپیس پوست یا پروب غلاف مورد استفاده برای خشکی یا عفونت متفاوت است. در لیزر لیبی، ما یک تکنیک جراحی داریم که برشی روی سطح پوست ایجاد می کند. تفاوت بین برش لیزر و تیغ جراحی این است که برش لیزری لبه های صاف و یکنواخت تری دارد. بخیه زدن معمولاً ضروری نیست زیرا لیزر همزمان با شکستن رگ های خونی را می بندد و رگ های خونی خوبی در رگ های خونی ایجاد می کند. البته در برخی موارد که لابیاها ضخیم هستند و لبه های بریده شده خیلی از هم فاصله دارند، بهتر است از یک تا دو بخیه برای ترمیم هرچه سریعتر آنها استفاده کنید. که این درزها از نظر زیبایی در نتیجه کار تاثیر منفی نداشته باشد. اما برشی که با تیغ جراحی ایجاد می شود، همزمان با لیزر رگ های خونی را نمی بندد، بنابراین باید بخیه هایی به محل برش متصل شود و این تعداد بخیه می تواند لبه زخم را ناهموار کند. . در گذشته اثرات منفی و فشردگی لبه‌های زخم‌ها زیاد بود که امروزه بیشتر آن‌ها با لیزر قابل ترمیم هستند. نکته اصلی این است که جراحی لیزر در هر فردی قابل استفاده نیست. روش V و wedge و هدکتومی یا کلاهک کلیتورال با لیزر قابل کاهش نیست و باید از جراحی تیغه استفاده کرد. اما اگر بعد از معاینه پزشک تایید شد که ممکن است فردی لیزر کند، به دلیل هزینه کم، انجام اصلاح جراحی توصیه نمی شود. چون همانطور که گفتیم نتیجه با نتیجه لابیاپلاستی لیزری یکسان نیست، در حین تیغه جراحی و جرمگیری به بخیه های بیشتری نیاز است. و البته اثر لیزر بسیار خوب خواهد بود. با توجه به توضیحاتی که دادم فردی که متقاضی لابیاپلاستی است نمی تواند درخواست کند که این عمل فقط با لیزر انجام شود زیرا در برخی موارد این مرحله غیر ممکن است. و نوع جراحی توسط جراح و طی مشاوره و معاینه قبل از جراحی تشخیص داده می شود.

دکتر ریحانه رمضانی نژاد جراح و متخصص زنان بیش از سه سال است که این جراحی را برای مدت کوتاهی و با کمک بی حسی موضعی با دستگاه لیزر مونالیزا در مطب خود و بعد از عمل انجام می دهد. بیماران می توانند با پیروی از دستورالعمل های پرستاری به خانه برگردند و زندگی عادی داشته باشند.

جراحی لابیاپلاستی با یا بدون بیهوشی؟

بسیاری از مشتریان می پرسند که آیا در حین جراحی زیبایی واژن درد وجود دارد یا خیر. پاسخ این است که اگر بیهوشی به درستی انجام شود، در حین عمل دردی احساس نمی کنید. برای کسانی که در مطب تحت عمل جراحی قرار می گیرند، به دلیل بی حسی موضعی با داروهای تزریقی تزریق شده به محل جراحی، درد کمی وجود دارد. البته کرم بی حس کننده موضعی 60-45 دقیقه قبل از تزریق بی حسی استفاده می شود. اما در نهایت کمی درد دارد زیرا دارو به زیر پوست تزریق می شود. اما پس از تزریق بی حسی، بیمار در حین عمل احساس درد نمی کند و تنها ممکن است کشش بافت یا فشار دست جراح را احساس کند. که این وضعیت ربطی به درد ندارد. در مواردی که نیاز به انجام عمل جراحی در اتاق عمل باشد، روش بیهوشی با نظر متخصص بیهوشی تعیین می شود. در اغلب موارد بی حسی نخاعی از پشت انجام می شود و پس از بی حسی پاها و ناحیه تناسلی فرد احساس درد نمی کند و نیازی به تزریق بی حسی در محل جراحی نیست. گاهی اوقات در برخی افراد از بیهوشی عمومی استفاده می شود اما به طور کلی انتخاب یکی از این دو با توجه به شرایط فردی بر عهده متخصص بیهوشی است. از دیدگاه پزشکی، به طور کلی، بی حسی نخاعی نسبت به بیهوشی عمومی عوارض کمتر و بهبودی سریع تری دارد.

آیا انتخاب لیزر یا جراحی سلیقه و نظر متقاضی است؟

اکثر افرادی که برای جراحی زیبایی ناحیه تناسلی اقدام می کنند اصرار به جراحی لیزری دارند، اما با توجه به اینکه لیزر مونالیزا آخرین تکنولوژی در درمان های زیبایی و پزشکی است، باید از لیزر برای این جراحی استفاده کرد. و اندازه های مختلف اندازه لابیاها، چین های پوستی بیشتر و اندازه کلیتوریس از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این تفاوت ها تعیین کننده روند جراحی است، بنابراین این لیزر برای همه نیست و بر اساس نوع آن متفاوت است. جراحی پس از بررسی

اطلاعات بیشتر: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا