هیپنوتیزم صورت یکی از بهترین روش های غیر تهاجمی است که توسط بسیاری برای لیفت و جوانسازی پوست صورت استفاده می شود. با این حال، اگر می خواهید با استفاده از این روش از شر چین و چروک خلاص شوید، باید از عوارض هیپوتراپی صورت آگاه باشید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

اگرچه هیپوتراپی به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته می شود، اما این روش نیز مانند هر روش دیگری عوارض خاص خود را دارد. به همین دلیل هنگام استفاده از آن باید با متخصص در مورد عوارض هایفوتراپی صورت صحبت کنید. با مراجعه به یک پزشک مجرب و یک کلینیک مدرن می توانید مشکلات را برطرف کنید.


آپا هیپوتراپی؟

اکثر مردم دنیا با مشکل چین و چروک صورت مواجه هستند و این مشکل باعث ایجاد حس بدی در آنها می شود. این افراد با استفاده از ساب تراپی صورت که به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته می شود به راحتی می توانند از شر چین و چروک صورت خلاص شوند. قبل از کسب اطلاعات در مورد عوارض هایفوتراپی صورت، خوب است بدانید که در این روش از امواج اولتراسونیک استفاده می شود و برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست بسیار مفید است.

امواج اولتراسوند قسمت های مختلف پوست را تحریک می کند و باعث تولید کلاژن می شود. در نتیجه افزایش تولید کلاژن، چین و چروک های سطح پوست کاهش می یابد. با این روش به راحتی می توانید زیبایی چهره خود را بازیابی کنید. در عین حال باید اطلاعات کافی در مورد عوارض هایفوتراپی صورت داشته باشید تا بدانید در هنگام بروز مشکل چه کاری انجام دهید.


مزایای هیپوتراپی برای صورت چیست؟

قبل از اینکه در مورد عوارض هیپوتراپی صورت صحبت کنیم، بهتر است نیمه پر باشیم و از فواید این روش صحبت کنیم. در زیر برخی از رایج ترین و مهم ترین فواید استفاده از هیپوتراپی را فهرست کرده ایم، به همین دلیل است که بسیاری از افراد مایل به استفاده از این روش عالی جوانسازی هستند.

حالت کشسانی و کشسانی پوست و بهبود کیفیت آن

بلند کردن خط فک

از شر پوست شل و سایر قسمت های صورت یا گردن خلاص شوید

از شر چربی های زیر پوستی در ناحیه گردن یا کشاله ران خلاص شوید

زمان نقاهت کوتاه

دستیابی به نتایج در مدت زمان کوتاه

عدم وجود عوارض جانبی جدی و خطرناک

آیا هیپنوتیزم صورت عوارضی دارد؟

با وجود تمام این فوایدی که ذکر کردیم، گاهی هیپنوتیزم صورت می تواند عوارضی داشته باشد که ممکن است از آن بی اطلاع باشید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه عارضه باید توصیه های پزشکی خود را رعایت کنید.


عوارض جانبی شایع پس از هایفوتراپی

به عنوان یک روش جایگزین، هیپنوتیزم درمانی عوارض خاص خود را دارد و می تواند برای برخی از داوطلبان مشکل ایجاد کند. دانستن عوارض جانبی فیشال به شما کمک می کند تا حد امکان از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در اینجا می توانید برخی از مهم ترین و رایج ترین عوارض استفاده از این روش را بیابید.


التهاب و تورم پوست پس از هایفوتراپی

یکی از شایع ترین عارضه های پوستی صورت که می تواند در بسیاری از افراد و متقاضیان ایجاد شود، تورم و التهاب پوست پس از این روش است. اگر این التهاب و تورم ظرف چند ساعت پس از هیپوتراپی از بین نرفت، باید با پزشک مشورت کنید.

التهاب و التهاب سیستم ایمنی را فعال می کند. اما در بیشتر مواقع بعد از 24 ساعت تورم و التهاب برطرف می شود و جای نگرانی نیست. بسیاری از آنها مهارت و تجربه پزشکان را دارند. و به همین دلیل توصیه می کنیم برای هایفوتراپی به یک کلینیک شناخته شده و با تجربه مراجعه کنید.

درد در صورت

درد بعد از این روش یکی از شایع ترین عوارض هیپوتراپی صورت است که ممکن است تا چند ساعت بعد از عمل شما را آزار دهد. مهمترین دلیل بروز این درد تابش اشعه و امواج بر روی سطح پوست است و احساس درد می تواند تا حدودی طولانی شود. با این حال، این درد پس از مدتی از بین می رود و نیازی به نگرانی نیست. اگر این درد ادامه پیدا کرد و به مرور زمان بدتر شد، با پزشک خود مشورت کنید.


قرمزی پوست بعد از هایفوتراپی

عمل هیپوتراپی باعث می شود سلول های پوست در قسمت های مختلف تحریک شده و در نتیجه به مقدار بسیار کمی آسیب ببینند. هنگامی که این سلول های پوستی تحریک می شوند، قرمزی خفیفی در صورت ظاهر می شود و باعث تجمع سلول های ایمنی در قسمت مورد نظر صورت می شود. این قرمزی مشکل جدی نیست و لازم نیست نگران آن باشید.

احساس و خارش در نواحی تحت درمان

اگرچه اکثر عوارض جانبی ذکر شده کوتاه مدت بودند، اما تورم نواحی تحت درمان تقریباً همیشه پس از هیپوتراپی طولانی تر ماند. به همین دلیل می توان این عارضه را یکی از جدی ترین عوارض هیپوتراپی صورت دانست.

بافت صورت شما دارای یک سیستم عصبی گسترده است که تراکم اعصاب بالایی در بافت پوست دارد. هنگامی که امواج صوتی در طول هایفوتراپی وارد این اعصاب می شوند، می توانند به عمق پوست نفوذ کنند. در این حالت سلول های مختلف پوست صورت احتمالا آسیب می بینند.

این آسیب ها می توانند برای مدت طولانی بعد از هیپوتراپی باعث بی حسی و سرگیجه شوند. اغلب، این عوارض جانبی هیپوتراپی خوراکی پس از حدود دو هفته از بین می روند. فراموش نکنید که مهارت پزشک در این شرایط می تواند تا حد زیادی از بروز چنین عوارضی بکاهد.



ایجاد اسکار در ناحیه تحت درمان

گاهی اوقات، ممکن است پس از درمان فرعی، لکه های کوچکی را روی سطح درمان صورت خود مشاهده کنید. یکی از رایج ترین سلول ها در ساختار پوست صورت ملانوسیت نام دارد که رنگدانه های پوست را تولید می کند. درمان کم احتمال تحریک این سلول ها را افزایش می دهد و در نتیجه ملانین بیش از حد تولید می کند که باعث ایجاد لکه هایی روی پوست می شود.

به همین دلیل برای جلوگیری از این عوارض لیفت صورت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا اگر جای زخم روی صورت باشد می تواند دائمی باشد و حتی با روش های سخت هم قابل رفع نیست.


اقدامات احتیاطی برای کاهش عوارض پس از هایفوتراپی صورت

برای جلوگیری از این عوارض هیپنوتیزم صورت تا حد امکان از نور مستقیم خورشید خودداری کنید. همچنین نوشیدن الکل و خاراندن پوست صورت این عوارض را افزایش می دهد. بیشتر از قبل آب بنوشید و از دوش آب گرم و حمام پرهیز کنید.

یکی از مهم ترین عواملی که خطر مشکلات هایفوتراپی صورت را کاهش می دهد، انتخاب کلینیک جدید و متخصص برای انجام این روش است. دانشگاه زیبایی ایران به عنوان یکی از معتبرترین مراکز صورت تراپی شناخته می شود، زیرا با جدیدترین تجهیزات و ابزارها، خطر مشکلات هایفوتراپی صورت تقریبا به هیچ عنوان کاهش می یابد.

مراجعه به ادامه مطلب: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-تخصصی-هایفوتراپی-در-شیراز