یکی از مهمترین موضوعات در سئو و بهینه سازی داخلی وب سایت آدرس هایی است که به هر دلیلی تغییر می کنند. شاید مقاله یا صفحه ای در وب سایت خود دارید که می خواهید آدرس (URL) را تغییر دهید یا موجودی آن را به صفحه دیگری منتقل کنید. یکی از راه حل ها این است که صفحه مورد نظر را به یک صفحه جدید هدایت کنید. ریدایرکت ها به طور کلی به دو دسته تغییر مسیر 301 و 302 تقسیم می شوند، همانطور که می دانید ریدایرکت 301 تغییر آدرس دائمی و 302 تغییر آدرس موقت است. به طور کلی انتقال آدرس صفحات داخلی در صورت وجود این موضوع و تغییر آدرس جدید چیزی است که باید یاد بگیرید. در این مقاله نحوه کار با افزونه ناوبری وردپرس را به شما آموزش می دهیم. این مقاله حاوی نکات بسیار مهمی است که توصیه می کنیم تا انتها مطالعه کنید. با خبرنامه وب مستر بلاگتون همراه باشید.

تغییر مسیر آدرس ها در سایت

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد، یکی از مهمترین جنبه های انتقال URL های قدیمی به آدرس های جدید، تغییر مسیر است. تغییر مسیر به چند روش انجام می شود، یکی در قسمت CMS و دیگری با چسباندن کد و آدرس در Htaccess. یکی از متداول ترین راه حل ها در وردپرس استفاده از افزونه ها است و بهتر است بهترین افزونه را برای این کار پیدا کنید. یکی از افزونه هایی که برای مسائلی مانند امنیت و دوام و کاهش کیفیت وب سایت می توان به آن اشاره کرد، افزونه وردپرس به نام Redirect است. این افزونه دارای ویژگی ها و قابلیت های بسیاری است که در ادامه این مقاله به آن ها پرداخته ایم. با ما بمان.

اهمیت جهت گیری ها

نکته ای که وجود دارد و می خواهیم در این قسمت از مقاله به بررسی آن بپردازیم، اهمیت تغییر مسیر است. زمانی که صفحه ای را به صفحه دیگری منتقل می کنید یا آدرس صفحه (URL) را به هر دلیلی تغییر می دهید باید تغییر مسیر انجام شود، شاید گاهی اوقات بخواهید صفحه را به صفحه دیگری از سایت منتقل کنید. البته ریدایرکت همیشه برای صفحات داخلی وب سایت ها نیست و زمانی که قصد تغییر دامنه وب سایت خود را دارید نیز نیاز به تغییر مسیر دارید. حال اگر می خواهید آدرس صفحات داخلی وب سایت خود را به صفحات جدید تغییر دهید، باید این کار را از طریق افزونه یا روش دیگری انجام دهید. پیشنهاد ما این است که از افزونه برای ذخیره آدرس ها و بررسی آسان آنها استفاده کنید تا برای تغییرات بعدی با مشکل جدی مواجه نشوید.

یک افزونه تغییر مسیر برای تغییر مسیرهای وردپرس

افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد که می توانید در سایت وردپرس با آنها بیشتر آشنا شوید. اما در عین حال برای سهولت کار افزونه ای را به شما معرفی می کنیم که تحت تاثیر نصب های زیاد قرار گرفته است و چندین سال است که از این افزونه برای هدایت آدرس ها استفاده می کنیم. پلاگین Redirection Redirection یک افزونه ویژه برای ریدایرکت های 301 و 302 است که از پلاگین های مشابه خود کوچکتر است و کار راحت را در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش کار با افزونه Redirection

شما می توانید این افزونه را به دو صورت نصب کنید، یکی اینکه در انتهای این مقاله افزونه را دانلود کرده و بر روی هاست خود نصب کنید و دیگری وارد قسمت افزونه در داشبورد وردپرس خود شده و سپس گزینه add را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر

پس از ورود به صفحه افزونه های وردپرس، اگر افزونه ای را دانلود کرده اید، می توانید آن را از بالای صفحه نصب و فعال کنید. در غیر این صورت باید از طریق قسمت اصلی کلمه Reform را در قسمت جستجو وارد کرده و جستجو کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، برای مدیریت آن باید به قسمت «ابزار» پیشخوان وردپرس رفته، گزینه «Redirect» را انتخاب کرده و وارد قسمت مدیریت این افزونه شوید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر به قسمت پیشخوان افزونه ریدایرکت هدایت می شوید. شمارنده این افزونه گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید ریدایرکت های مورد نظر خود را از طریق این صفحه انجام دهید.

نتیجه

در این مقاله سعی داریم آموزش کار با افزونه Redirection را برای شما مرور کنیم. برای یادگیری صحیح لازم است فیلم تهیه شده در این مورد را مشاهده کنید. در این ویدیو تعدادی از نکات مهم را برای شما فهرست کرده ایم که ممکن است به کارتان بیاید. می توانید فیلم آموزش تعمیر را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.


منبع مقاله: https://blogten.ir/redirection-scr-p/