قبل از بحث در مورد هزینه آپارتمان در قبرس شمالی، بهتر است عوامل موثر بر قیمت آپارتمان را با هم بررسی کنیم.

عوامل کلی موثر بر قیمت آپارتمان در قبرس شمالی

عوامل متعددی بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

عوامل داخلی قیمت فروش مسکن و آپارتمان

موقعیت مکانی: موقعیت مکانی یکی از مهم ترین عواملی است که بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد. آپارتمان هایی که در مناطق مرکزی و شلوغ شهر واقع شده اند نسبت به آپارتمان های نزدیک ساحل قیمت کمتری دارند.

متراژ: متراژ آپارتمان یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت است. آپارتمان های بزرگتر گران تر هستند.

تعداد اتاق خواب و حمام: تعداد اتاق خواب و سرویس بهداشتی بر قیمت خانه تاثیر می گذارد. کاندوهایی با اتاق خواب و حمام بیشتر گران تر هستند.

نوع ساختمان: نوع ساختمان نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیرگذار باشد. آپارتمان های نوساز معمولا قیمت های بالاتری نسبت به آپارتمان های قدیمی دارند.

امکانات: تاسیسات ساختمانی نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. آسانسور آپارتمان هایی با امکانات بیشتر مانند استخر و اتاق نشیمن و سایر امکانات قیمت بیشتری دارند.

شرایط نگهداری: شرایط نگهداری آپارتمان نیز ممکن است بر قیمت آن تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی که وضعیت بهتری دارند قطعا گران تر هستند.

عوامل خارجی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیرگذار باشد. در شرایط اقتصادی بازار رو به رشد املاک، قیمت آپارتمان در حال افزایش است. به عنوان مثال، در دوران کرونا، بازار املاک و مستغلات با رکود و رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شد. این موضوع در بازار املاک قبرس شمالی نیز بسیار موثر بوده است.

نرخ تورم: نرخ تورم می تواند بر قیمت خانه نیز تاثیر بگذارد. در شرایط تورمی قیمت آپارتمان افزایش می یابد. زیرا بازار املاک یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری است.

تعداد پیشنهادات و درخواست ها: تعداد پیشنهادات و درخواست ها نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. در شرایطی که تقاضا برای خرید آپارتمان بیشتر از عرضه است، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. این نکته ای است که در سال های اخیر باعث افزایش قیمت ها در قبرس شمالی شده است. و با تکمیل زمین ساختمانی و افزایش تقاضا رشد بسیار بیشتری خواهیم داشت.

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف قبرس شمالی

به طور کلی، قیمت ملک در قبرس شمالی در شهرهای ساحلی بالاتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است که تمامی شهرهای قبرس شمالی در ساحل هستند و تنها شر این کشور بدون ساحل شهر لفکادا پایتخت قبرس شمالی است. البته این مقایسه برای مناطق ساحلی و غیرساحلی سایر شهرها نیز صادق است. با توجه به محبوبیت مناطق ساحلی برای گردشگری و سرمایه گذاری. از شهرهای ساحلی قبرس شمالی که قیمت املاک و مستغلات در آنها بالاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیرنه: گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی euromy.info است که در سواحل شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است.

فاماگوستا: فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که در ساحل شرقی و جنوب شرقی این کشور قرار دارد. این شهر به دلیل وجود دانشگاه های بین المللی و معتبر یکی از داغ ترین بازارهای اجاره املاک است.

ایسکله: (تلفظ می شود ایسکله) یک شهر ساحلی کوچک در شمال شرقی قبرس شمالی است که به دلیل داشتن سواحل شنی زیبا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است.

در بین شهرهای ذکر شده، گیرنه و اسکله بالاترین قیمت ملک را دارند. قیمت آپارتمان در گیرنه و ایسکله در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود 1500 تا 3000 پوند برای هر متر مربع است. قیمت یک آپارتمان در فاماگوستا به طور متوسط ​​حدود 1000 تا 2000 پوند برای هر متر مربع است.

آینده بازار املاک و مستغلات در شهرهای گیرنه و اسکاله

بر اساس پیش بینی کارشناسان، قیمت املاک و مستغلات در گیرنه و در سواحل در سال های آینده افزایش خواهد یافت. این به عوامل مختلفی از جمله:

افزایش محبوبیت قبرس شمالی به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری: قبرس شمالی در سال های اخیر به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از مواردی که در سال های اخیر توجه سرمایه گذاران بین المللی در قبرس شمالی را به خود جلب کرده است، مقاله ای است که در مجله آمریکایی فوربس، مجله تخصصی سرمایه گذاری منتشر شده است. در سال 2021، مجله فوربس اعلام کرد که منطقه ساحلی لانگ بیچ، واقع در شمال قبرس، به دلیل ارزش افزوده، بهترین مکان در جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. دلایل این انتخاب در این مقاله موقعیت عالی، آب و هوای معتدل، امکانات و گردشگری و قوانین مناسب سرمایه گذاری بوده است.

کمبود عرضه: زمین در جزیره قبرس محدود است. این امر به زودی منجر به افزایش قابل توجه قیمت ملک در قبرس شمالی خواهد شد.

با توجه به این عوامل، انتظار می رود قیمت ملک در گیرنه و اسکله بین 10 تا 20 درصد در سال افزایش یابد. قوانین سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب است. سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنند. البته در 5 سال اول سالانه باید گزارش وضعیت سلامت و مالی به پلیس ارائه شود اما بعد از سال پنجم کارت اقامت دائم صادر می شود که هر 5 سال یکبار اجباری و تمدید می شود.

آپارتمان پیش خرید یا آپارتمان آماده؟

خرید زودهنگام آپارتمان آپارتمانی و آماده در قبرس شمالی دارای مزایا و امتیازات ویژه ای است که در ادامه به آنها می پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی از جمله شرایط مالی، اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک بستگی دارد.

مزایای پیش خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

قیمت کمتر: قیمت یک آپارتمان قبل از خرید معمولا کمتر از قیمت یک آپارتمان تمام شده است.

امکان تغییر طراحی داخلی: خریداران آپارتمان پیش خرید شده می توانند طراحی داخلی آپارتمان خود را تغییر دهند. تغییراتی که توسط سازنده به صورت رایگان انجام می شود شامل تغییر رنگ و نوع مصالح ساختمانی می باشد. این تغییرات ممکن است ارزش آپارتمان شما را در آینده افزایش یا کاهش دهد.

فرصت اخذ اقامت دائم قبرس شمالی: در حال حاضر خریداران آپارتمان های پیش خرید شده می توانند پس از پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند. این قانون ممکن است در آینده تغییر کند و فقط کسانی که دارایی آماده اقامت در آنجا هستند مجاز خواهند بود.

سود بالا و افزایش ارزش املاک: افزایش قیمت املاک پیش خرید شده با ساخت پروژه شروع می شود و با آماده شدن برای واگذاری به اوج خود می رسد.

مزایای خرید و قیمت خانه در قبرس شمالی یورومای پیش ساخته در قبرس شمالی


اشغال فوری آپارتمان: خریداران آپارتمان های آماده می توانند بلافاصله آپارتمان خود را اشغال کنند.

امکان اجاره آپارتمان : خریداران آپارتمان آماده می توانند آپارتمان خود را اجاره داده و از درآمد اجاره درآمد کسب کنند.

منابع مالی کمتر برای اخذ اقامت: افرادی که دارای ملک آماده هستند برای اخذ اقامتگاه ملزم به تامین منابع مالی 15000 دلاری می باشند در حالی که افرادی که دارای ملک خریداری شده از قبل هستند باید منابع مالی 20000 دلاری را تهیه کنند.

در نهایت انتخاب بهترین گزینه به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است بر اساس موقعیت و اهداف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید: اگر بودجه کمی دارید، خرید کاندو مستعمل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کنید: اگر قصد خرید آپارتمان به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت را دارید، یک آپارتمان پیش مالکیت ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. زیرا ارزش بیشتری دریافت خواهید کرد

دانش خود را در مورد پروژه و سازنده افزایش دهید. قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی در مورد پروژه و سازنده کسب کنید.

آمار فوق توسط 101evler، یک سایت مرجع برای جستجوی ملک در قبرس شمالی ارائه شده است. بر اساس این آمار، رشد قیمت فروش آپارتمان در سه ماه حدود 10 درصد، در یک سال - حدود 38 درصد، در سه سال - حدود 40 درصد بوده است.